1 569 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Avfuktare, vad är rimligt?
Hej,
Jag har en tvättstuga i källaren på 9 m2 som har mekanisk frånluft inkopplad. Nu antar jag att det behövs en avfuktare trotts frånluft så frågan är vad man bör köpa? Vi hade hoppats på en produkt runt 1000-2000 kr typ, räcker det? Vad jag förstår så är WOODS att föredra, såg att Media Markt har en WOODS MRD10 för 1500 kr, kan det räcka?
Jag har en tvättstuga i källaren på 9 m2 som har mekanisk frånluft inkopplad. Nu antar jag att det behövs en avfuktare trotts frånluft så frågan är vad man bör köpa? Vi hade hoppats på en produkt runt 1000-2000 kr typ, räcker det? Vad jag förstår så är WOODS att föredra, såg att Media Markt har en WOODS MRD10 för 1500 kr, kan det räcka?
Produkter som diskuteras: "Avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Den kommer att räcka till och den har slanganslutning vilket du förmodligen vill ha.
Har svårt att se att du skulle behöva bli av med mer än 5l/dag.
En kraftigare torkar såklart ut snabbare, men du verkar inte ha det behovet?
Har svårt att se att du skulle behöva bli av med mer än 5l/dag.
En kraftigare torkar såklart ut snabbare, men du verkar inte ha det behovet?
Köpte Woods MRD17 och den torkar till och med tvätten snabbare, verkar vara en fin maskin. Gav 2400 kr för den efter som lådan hade fått sig en smäll men maskinen fungerar fint. Värt att nämna är att den även värmer upp rummet lite om man väljer att torka upp helt(tvätt symbolen).
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden