Hej! Vi funderar på hur vi kan göra för att fasaden på vårt hus ska upplevas som mer balanserad.

Kanske målar vi fasaden i två olika toner (bild 1).

En annan tanke är att göra ett vertikalt band som avdelar fasadytan (bild 2). Går det att skapa en snygg vertikal skiljelinje på en putsfasad eller är det något man inte gör?

Tacksam för alla tips ni kan ge!

Arkitektonisk ritning av ett hus med enhetlig putsfasad utan vertikalt band.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ritning av en husfasad med markering för ett föreslaget vertikalt band som avdelar ytan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Menar ni på färgen eller i pusten?
Vi fixade problemen med enstegs-fasaden på tegelmästaren i Svedala.
Sen målades de såhär
Https://images.app.goo.gl/B9jRYNWfoWGw6TwD7
Men det var bara att sätta en tejp och måla i två olika färger. Först måla den ena färgen två gånger sen tejpar man om på den färdiga färgen och måla den andra samt täcker det färdiga 0.5-1meter ut så blir det ett snyggt fint sträck.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.