3 470 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Av 6 lampor LED spotlights lyser nu bara 3
Hej ! I vårat badrum uppe har 1 lampa av 6 flimrat i några dagar. Nu har hela den sidan lagt av så nu lyser bara 3 av 6 lampor.
1. Är det den specifika lampan som är trasig och behöver bytas så att alla kommer igång igen ?
2. Är det led drivern som gett upp? (Måste riva ut en garderob för tjommen som byggde huset satte den där i rummet bredvid badrummet)
1. Är det den specifika lampan som är trasig och behöver bytas så att alla kommer igång igen ?
2. Är det led drivern som gett upp? (Måste riva ut en garderob för tjommen som byggde huset satte den där i rummet bredvid badrummet)
Hej, tack för svar. Plockade ner lampan och kikade på den då började helt plötsligt dessa 3 lampor att pulsera lite som att de försökte tändas. Konstigt att detta beteende fortsatte än fast jag slog av knappen.J jonaserik skrev:
rev fram garderoben och kopplade ut en led driver och då slutade de pulsera.
1. Om jag kopplar ur den trasiga lampan kan jag förvänta mig att de andra 2 lyser ? Då kan man väl utesluta drivern men de är väl säkert seriekopplade?
det är en sådan här driver Malmbergs LED-Driver 1x25W och lampan heter Malmbergs MD-99 LED 5W Vit beställde båda så ser vi vad som är trasigtJ jonaserik skrev:
Klicka här för att svara