Hej,
Kan någon identifiera min AutoTerm utrustning? Det står i mitt nytt hus från 1984. Har försökt hitta den på bosch-climate.se sidan med "Wayback Machine" med det finns inte där. Jag har två bilder nedan.
DSC_0549.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

DSC_0551.jpg
Skapa konto

Utan en handbok har jag svårt att veta hur det funkar. Den här är mitt först hus så jag kan inte så mycket när det gäller värme utrustning. Det finns en styrmodul med ett par knoppar. Se bilden nedan.

DSC_0552.jpg
Skapa konto

Den till höger antar jag är för att koppla ur filtret? När borde man använda den?

Den till vänster är effekt knoppen antar jag? Bara 3 positioner är möjligt. Jag gissar men är inte säkert att den stora symbolen är max effekt? Jag har den inställd till höger efterton det är så värmt ute idag. Har jag rätt?

Tack på förhand!
Kjell

Det ena är en varmvattenberedare ...det andra ser ut som reglaget till en mekanisk frånluftsventilation. Den vänstra knoppen styr spjället mellan öppen/stängd, den högra fläkthastigheten.

Redigerat:
Ok vad bra, tack! Nu vet jag. Två fråga till om du hinner. Vad används spjället till? Jag menar när borde det vara öppen/stängd? Jag gissar att jag borde höja fläkthastigheten under sommar månader och sänka under vinter?
Tack!
Kjell

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.