galento
Vi har fått dessa meddelanden på klipparen ; "sitter fast i laddstation" och
"följer ut" och den brukar backa ur stationen ca 4 m på morron och bli
stående där tills vi startar den , sen går den hela dagen.
Nya batterier och den senaste programvaran , vi har även testat att göra
ny slingsignal ett flertal gånger.
Kan det vara kretskortet i laddstationen ? Nån som råkat ut för detta ?
 
galento
Ingen som fått dessa meddelanden i roboten ?
 
  • Gilla
Sjulsbo maskinhall
  • Laddar…
galento galento skrev:
Ingen som fått dessa meddelanden i roboten ?
Känner inte igen detta.
Tycker att vår 420 mest tuffar och går, någon enda fastkörning mot en stenmur.
 
galento
Får kolla med företaget vi köpte den lite längre fram , de har en duktig kille som servar dessa. De är ju nedställda för vintern nu :)
 
galento
Kan ju skriva att vi blev rekommenderade att byta kretskortet i laddstationen
men när vi skulle starta den nu så verkar transformatorn vara stendöd , kunde
inte mäta nån utgående spänning och dioden i laddstationen var svart så får väl
prova att byta denna först. Vi har bytt transformatorn tidigare men då gick det på
garantin , enligt åf hade man problem med dessa.
 
galento
Rättelse igen :thinking: mätte transformatorn igen och då hade den drygt 28 volt så
nu går klipparen. Den har inte gått ut en morgon med "följer ut" i displayen så
vi fått startat den igen. Vi får se hur det går.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.