Märkligt problem. Går den in själv så stannar den i ladd stationen 1 minut sedan går den ut och håller på så tills batteriet är dränerat. Trycker jag däremot på "Home" att den ska stanna i laddstationen så laddar den fullt. Efter en halvtimma kan jag sätta den på "ladda, sedan gå ut" och då går den inte ur förrän den är fulladdad.

Vill inte lägga ut mer pengar på denna 10 åriga maskin. Har blivit minst lika mycket som den kostade i inköp genom åren. Bytte bla batterier förra året och i år plöjde jag ner pengar på ny slinga och skivdisk. Köpte den billigare Dreamy A1 pro som är sladdlös. Men tänkte fortsätta ha min Husqvarna att gå på den lilla plätten på baksidan. Den nya slingan är lätt att ta upp då den inte satt sig ännu. Blir inte lika jobbigt att leta upp den när den är urladdad eftersom området bara är 150 kvm. Men finns det någon som haft samma problem och löst det på ett billigt sätt. Annars får jag fortsätta att manuellt ladda den.

Har du kollat status för laddblecken i klippare och laddstation? Rengör om de är smutsiga eller ärgat.
Klipparen kollar normalt om den får korrekt laddström vid dockning, sker inte det så kan den göra nya dockningsförsök.

Kolla laddströmmen med långt tryck på 0 och välj batteri.

E etompau skrev:
Har du kollat status för laddblecken i klippare och laddstation? Rengör om de är smutsiga eller ärgat.
Klipparen kollar normalt om den får korrekt laddström vid dockning, sker inte det så kan den göra nya dockningsförsök.

Slipat lite försiktigt med finkornigt sandpapper på både klipparens bläck och laddstationen. Ska testa det där med långtryck på 0

E etompau skrev:

Långtryck på nollan och status var "laddning ok". Nu har jag plockat bort klipparen och ska undersöka laddstationen och klipparen lite närmare. Är det kortet i ladd eller klipparen så är det för dyrt att byta ut så kör så länge på mindre yta med eländet jag har nu.

Köpte en Dreamy som helt klart är en leksak om man jämför med Husqvarna men köpt är köpt så säljer min Automower 230 ACX till någon som behöver reservdelar. Det som fungerar är bla laddstationen med laddare, rätt nya batterier och karossen. Troligen mycket mer som fungerar. Troligen är konsollen ett av problemet och kanske moderkortet.

Har du tillgång till Facebook så finns där en köp&säljgrupp för HQ-maskiner.
Med rätt pris och vettiga beskrivningar på prylarna bör du hitta köpare, kanske dock först framåt våren.

• Gilla
johnjensen
  • Laddar…
Tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.