1 247 läst ·
9 svar
1k läst
9 svar
Automatsäkringar
Det låter väldigt OK för 13A.N noppan skrev:
Strömvärdet vad gäller uppvärmning klarar sig då. Det skulle möjligen vara ifall du har väldigt väldigt dålig förimpedans i huset, men skulle det vara så dåligt att en 10m 1,5 inte klarar C13 så kan man knappt installera något vettigt alls där. Och tar du B13 (eller porslinssäkring) så blir marginalerna ännu bättre.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 845 inlägg
En längre förklaring finns här: Kan man säkra upp från 10 till 13 A?
Klicka här för att svara
