2 612 läst ·
43 svar
3k läst
43 svar
Auratsu 09 AWX-09KTBI, några erfarenheter AC?
Sida 1 av 3
Letar enkel AC till ett litet rum, någon som har erfarenhet av Auratsu? Verkar vara tillverkad av Midea
verkar så, men också att fler vill ha bara kyla, jag har absolut inget behov av värme alls... det är redan löstJ Josth skrev:
Medlem
· Nykvarn
· 2 594 inlägg
Välj den som har bäst garanti i den prisklassen och som har en återförsäljare/installatör som är någorlunda enkel att få tag på om något strular.
vad får du för garantier?B Boan skrev:
vad tar de för installationen?
samma som säljer som monterar`?
själv vägrar jag att befatta mig med midea kyl.
de är så fruktansvärt smäckiga
den senaste som frågade svarade jag att 10k för installationen i förskott
ok, är de inte tillförlitliga? fått offert på komplett, med installation. Treza, 2 års garanti, tekniskt har man ju 3 års reklamationsrätt, men det är nästan så att ska ja ha en pump med 5 års garanti så är det nästan dubbelt så dyrt.. sånär som på 1000 kr..returen skrev:
Och den kommer köras förhållandevis lite.
Panasonic TZ25ZKE AC
är detta en då betydligt bättre pump?
Redigerat:
Medlem
· Nykvarn
· 2 594 inlägg
Vad kostar en sådan inkl inkl installation och antar att priset är efter rotavdrag?B Boan skrev:ok, är de inte tillförlitliga? fått offert på komplett, med installation. Treza, 2 års garanti, tekniskt har man ju 3 års reklamationsrätt, men det är nästan så att ska ja ha en pump med 5 års garanti så är det nästan dubbelt så dyrt.. sånär som på 1000 kr..
Och den kommer köras förhållandevis lite.
Är det inkl el med brytare eller gör ni bara någon provisorisk anslutning med skarvsladd under sommaren ?
returen skrev:
Elen är inga konstigheter, 8295kr inkl installation. Stickpropp i uttag, ser ingen nackdel med det och med en så liten pump är det inte några maxbelastningar att prata om, inga konstigheter att göra om det till en brytare sen om man så vill det. Jag måste ju ha en installatör, men allt vad gäller det utan gasen hade jag löst själv om det var så...C Comfort Thomas skrev:
Vem gör Panasonics?
Medlem
· Nykvarn
· 2 594 inlägg
Vissa märken och modeller hade tidigare och kanske fortfarande en monterad anslutningskabel med stickpropp monterad från fabrik på innedelen.B Boan skrev:Elen är inga konstigheter, 8295kr inkl installation. Stickpropp i uttag, ser ingen nackdel med det och med en så liten pump är det inte några maxbelastningar att prata om, inga konstigheter att göra om det till en brytare sen om man så vill det. Jag måste ju ha en installatör, men allt vad gäller det utan gasen hade jag löst själv om det var så...
Vem gör Panasonics?
Är väl egentligen tillverkarens föreskrifter man ska följa.
Menar du vem som tillverkar panasonics luftvärmepumpar så har dom egna ”fabriker” på olika ställen i världen.
Ok, annars verkar ju Midea och Gree vara de som gör väldigt många märken…C Comfort Thomas skrev:Vissa märken och modeller hade tidigare och kanske fortfarande en monterad anslutningskabel med stickpropp monterad från fabrik på innedelen.
Är väl egentligen tillverkarens föreskrifter man ska följa.
Menar du vem som tillverkar panasonics luftvärmepumpar så har dom egna ”fabriker” på olika ställen i världen.
Stickpropp på utsidan är det. Men det är ju samma för vilken pump som helst.
Medlem
· Nykvarn
· 2 594 inlägg
Ja det är många märken som har ett ”eget” klistermärke på någon annan tillverkares modeller av luftvärmepumpar.B Boan skrev:
Tex Electrolux, Wilfa, Innova, Thermia , Canvac mm
Bosch/IVT vet jag inte vem som tillverkar nuförtiden.
Bland kineserna är det midea, Gree och Haier som är bland dom större tror jag och som finns på svenska marknaden.
En del kinesiska har kompressor från någon av dom stora kända Japanska märkena .
Om det är anslutning via innedel eller utedel kan skifta och en del märken har anslutningsplint på både inne och utedel så man kan välja.
hej, absolut, men när den ena är 3 ggr så dyr, då är ju frågan om det är värt det? Och Midea måste väl ändå vara känt märke (auratsu/kaisai)? hade det handlat om 10-20% dyrare, men nu är det ju 200% mer... (för pumpen)H H-Thomasson skrev: