Hej!

Funderar på att bygga till huset med en attfallsutbyggnad. Som bekant får man ju göra detta med 15 kvm.

Men från vilken yta får jag lägga till dessa 15 kvm? Kan det vara så bra att det är plus byggnadsarean?

Jag har nämligen ett litet språng som sticker ut på ca 1 m, dvs som borde vara öppenarea.

Hittade följande formulering:
Enligt definitionen av byggnadsarea så ingår även öppenarea i byggnadsarea.
(http://www.stockholm.se/ByggBo/Bygglov/a-o-lanksidor/Area/)

Kan det vara så bra att om jag placerar attfallsutbyggnaden utanför detta "språng" så kan jag samtidigt bygga in detta och få en större attefallstillbyggnad än vad jag först trodde?

Mvh
Fredrik
 
Inte riktgt samma fraga kanske, så om någon vet från vilken yta attefallstillbyggnad ska räkans ifrån vore det intressant.
 
Först ett bygglov för fasadändring där du bygger in öppenarean. Sen en attefallsanmälan.
 
Tackar, låter ju rimligt faktiskt.
Mvh
Fredrik
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.