1 432 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Attfallsutbyggnad på 15 kvm + husets area?
Hej!
Funderar på att bygga till huset med en attfallsutbyggnad. Som bekant får man ju göra detta med 15 kvm.
Men från vilken yta får jag lägga till dessa 15 kvm? Kan det vara så bra att det är plus byggnadsarean?
Jag har nämligen ett litet språng som sticker ut på ca 1 m, dvs som borde vara öppenarea.
Hittade följande formulering:
Enligt definitionen av byggnadsarea så ingår även öppenarea i byggnadsarea.
(http://www.stockholm.se/ByggBo/Bygglov/a-o-lanksidor/Area/)
Kan det vara så bra att om jag placerar attfallsutbyggnaden utanför detta "språng" så kan jag samtidigt bygga in detta och få en större attefallstillbyggnad än vad jag först trodde?
Mvh
Fredrik
Funderar på att bygga till huset med en attfallsutbyggnad. Som bekant får man ju göra detta med 15 kvm.
Men från vilken yta får jag lägga till dessa 15 kvm? Kan det vara så bra att det är plus byggnadsarean?
Jag har nämligen ett litet språng som sticker ut på ca 1 m, dvs som borde vara öppenarea.
Hittade följande formulering:
Enligt definitionen av byggnadsarea så ingår även öppenarea i byggnadsarea.
(http://www.stockholm.se/ByggBo/Bygglov/a-o-lanksidor/Area/)
Kan det vara så bra att om jag placerar attfallsutbyggnaden utanför detta "språng" så kan jag samtidigt bygga in detta och få en större attefallstillbyggnad än vad jag först trodde?
Mvh
Fredrik
Klicka här för att svara
