B Bernt Isaksson skrev:
Jag betalade ”paxpengen” på 20 000:- till ett privatkonto (troligen Jussi) 14 dagar senare fick jag en faktura samt ett digitalt avtal från JC på totalt 270 000:- som jag efter kontakt med Jussi fick ner till 135 000:- som jag betalade till JC Byggkonsults konto, vilket dom erkänner idag. Det är de pengarna jag ”jagar” i 1: a hand depositionen/paxpengen på
20 000:- blir nästa steg.
Oj, har du betalt till JC konto så är dom i högsta grad involverade på något vis…eller?

D Dimman71 skrev:
Vilket bolag hade du kontraktet med?
Weraton AB

Jag måste fråga hur det har utvecklat sig för er som har betalat till Attefalls-fabriken? Företrädare för företaget hävdar att " dom flesta har fått sina ritningar som dom betalat för och flera har sina hus på gång".

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Jag måste fråga hur det har utvecklat sig för er som har betalat till Attefalls-fabriken? Företrädare för företaget hävdar att " dom flesta har fått sina ritningar som dom betalat för och flera har sina hus på gång".
Inget är på gång.
Jag polisanmäler i detta nu.
Jag har ett av mig ensidigt signerat avtal med en servicefirma i bilbranschen!! enl org numret medans pengarna gick till ett annat byggbolag. Bedrägeri av stora mått.

• Ledsen
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Det är lögn. Ingen har - eller kommer få något hus. Begär tillbaka pengarna efter ett datum. Och polisanmäl när datumet passerat.

Det här är alltså ett bedrägeri från början till slut, där bedragarna fått till sig miljoner utan att leverera något. Jag har svårt att se att de inte skulle dömas för grovt bedrägeri till slut. Men det kommer ta tid.

K Kimosabe skrev:
Det är lögn. Ingen har - eller kommer få något hus. Begär tillbaka pengarna efter ett datum. Och polisanmäl när datumet passerat.

Det här är alltså ett bedrägeri från början till slut, där bedragarna fått till sig miljoner utan att leverera något. Jag har svårt att se att de inte skulle dömas för grovt bedrägeri till slut. Men det kommer ta tid.
Detta är en total bluff tyvärr….
Vi som betalat till ett BG kan gå via kronofogdemyndigheten.

K Kimosabe skrev:

Hej!
Jag har polisanmält Jussi Hirvonen och företaget som står på mitt kvitto. Tyvärr fick jag avslag utan någon förundersökning.
T Trumman64 skrev:
Detta är en total bluff tyvärr….
Vi som betalat till ett BG kan gå via kronofogdemyndigheten.
Hej!
Jag har polisanmält Jussi Hirvonen och företaget ( JC Byggkonsultation & Entreprenad AB) som står på mitt kvitto. Tyvärr fick jag avslag direkt utan någon förundersökning. Skall man kanske gå via Kronofogden. Det verkar som Attefall-fabriken och Jussi Hirvonen är portad på Facebook vilket är glädjande.
Mvh Ammi

• Gilla
Trumman64
  • Laddar…
Hej!
Jag håller på att via advokat (stämning) få tillbaks pengar från Christofer JC byggkonsultation AB .
Jag betalade in halva summan av 272 500:- som jag fick faktura på, det efter att Jussi sagt att det är OK då efter protest från mig..
Tyvärr ser han inte sitt ansvar i denna hantering utan skyller allt på Jussi..
Depositionsavgiften ”paxpengen” som för mig var 20 000:- betalades nog in till ett privatgiro ägt av Jussi ..
Har lämnat en polisanmälan på detta. Men jag är rätt säker på att JC byggkonsultation har ett visst ansvar , jag skall låta advokaten bedöma om/hur stort ansvar som ligger hos leverantören JC bygg som i sina e-signerade avtal, fakturor har samma hänvisning sina signaturer som Jussi använt nämligen ” info@attefalls-fabriken.se ”.
Jussi mailade från den adressen 20/3 senast till mig ..
Jag tror nämligen att om man hänvisar till en speciell mailadress i sina officiella Mail med e-signering så bör man läsa de svar och de mail som gått därifrån, man bör då även sett att Jussi använder den adressen fortfarande..
..

• Gilla
  • Ledsen
Wedelvåffla och 2 till
  • Laddar…
sen är det fråga, även om kunder fick ritningar och hus är på gång (som i stort sätt är ingen sanning). Har resp. företag betalt arkitekt för ritningar som de har levererat till kunder?

• Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
B Bernt Isaksson skrev:
Hej!
Jag håller på att via advokat (stämning) få tillbaks pengar från Christofer JC byggkonsultation AB .
Jag betalade in halva summan av 272 500:- som jag fick faktura på, det efter att Jussi sagt att det är OK då efter protest från mig..
Depositionsavgiften ”paxpengen” som för mig var 20 000:- betalades nog in till ett privatgiro ägt av Jussi ..
Har lämnat en polisanmälan på detta. Men jag är rätt säker på att JC byggkonsultation har ett visst ansvar , jag skall låta advokaten bedöma om/hur stort ansvar som ligger hos leverantören JC bygg som i sina e-signerade avtal, fakturor har samma hänvisning sina signaturer som Jussi använt nämligen ” info@attefalls-fabriken.se ”.
Jag tror nämligen att om man hänvisar till en speciell mailadress i sina officiella Mail med e-signering så bör man läsa de svar och de mail som gått därifrån, man bör då även sett att Jussi använder den adressen fortfarande..
..
De bara skyller allt på Jussi.

B Bernt Isaksson skrev:
Hej!
..
Hej!
Mailadressen info@attefalls-fabriken.se som du nämner tror jag är Jussis egen.
Jag har blivit väldigt illa bemött av Christoffer och han hävdar hela tiden att Jussi har kapat hans företag. Han säger att han aldrig träffat Jussi.. Det underliga är att Christoffers släkting och anställd (Jonny) har varit delaktig i mitt ärende och även varit hemma hos mig med Jussi två gånger.
När jag påpekar detta säger Christoffer att "det frår du fråga honom om"..
Mailadressen info@attefalls-fabriken.se har stängts.

• Gilla
Wedelvåffla och 1 till
  • Laddar…
ANNE-MARIE LEBEK ANNE-MARIE LEBEK skrev:
Hej!
Jag har polisanmält Jussi Hirvonen och företaget som står på mitt kvitto. Tyvärr fick jag avslag utan någon förundersökning.

Hej!
Jag har polisanmält Jussi Hirvonen och företaget ( JC Byggkonsultation & Entreprenad AB) som står på mitt kvitto. Tyvärr fick jag avslag direkt utan någon förundersökning. Skall man kanske gå via Kronofogden. Det verkar som Attefall-fabriken och Jussi Hirvonen är portad på Facebook vilket är glädjande.
Mvh Ammi
Hej

Misstänker att polisen får många polisanmälningar när det är vanliga tvister och ger avslag på löpande band. De är civilrättsliga och är då helt i sin ordning. Då ska man göra en stämning istället.

Men tror inte de förstår att detta är mer systematiskt bedrägeri och avslaget gick av bara farten.
Tycker du ska påtala precis detta och påminna att det faller under allmänt åtal i brottsbalken. Be dem motivera skriftligen varför de bedömer att bedrägeriet på säkerligen miljontals kronor (när vi summerar brottsoffren) inte är ett bedrägeri.

• Gilla
Trumman64 och 1 till
  • Laddar…
B Bernt Isaksson skrev:
Hej!
..
Hej , har ni lämnat in en stämningsansökan till tingsrätten eller diskuterar ni via advokater förlikning i detta läge? Jag kommer också lämna in en ansökan. Om stämning mot JC tillsammans med andra som önskar hänga med .Det kanske både klokt om vi kunde samköra stämningarna på något sätt. Risken är annars att bolaget försätts i konkurs vid fel tillfälle för en del och då bli sittande med rättegångskostnader

• Gilla
Wedelvåffla
  • Laddar…
RoTe
Gulligt att ni tror att ni ska få hjälp av den svenska polisen, samma polis som inte ens har tid att utreda våldtäkter.

• Gilla
vik_tor
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Gulligt att ni tror att ni ska få hjälp av den svenska polisen, samma polis som inte ens har tid att utreda våldtäkter.

Vi håller en god ton och följer gängse processer

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.