Jag tänker ytbehandla en trävit, kvistren bordsskiva av furu med
så kallad linoljesåpa. Ytan är noggrant slipad med sandpapper 180.
Alla hittade exempel avser bara behandling av trägolv.
Samstämmigt gäller blandningen 1 deciliter linoljesåpa i 10 liter vatten,
dvs koncentration 1 / 100.
Det verkar vara en "mycket mager" blandning.
Finns det skäl att öka koncentrationen i syfte att få tåligast möjliga yta ?
Jag ber om lämplig procedur, alla erfarenheter, råd och synpunkter.
Tack och hälsningar !
Den efterkloke
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.