854 läst ·
4 svar
854 läst
4 svar
Att tänka på med ny anod till VVB
Är det något man bör tänka på när man köper ny anod till VVB?
Jag har en Ariston Lydos Plus-VVB och i den sitter en anod som är cirka 2x20 cm, med en m6-gänga. Det var svårare än jag hade hoppats att hitta en likadan anod med samma mått. Spelar det någon roll om en ny anod är längre, kortare, smalare, bredare? Går det bra med vilken som så länge den får plats i beredaren och har rätt gänga?
Jag har en Ariston Lydos Plus-VVB och i den sitter en anod som är cirka 2x20 cm, med en m6-gänga. Det var svårare än jag hade hoppats att hitta en likadan anod med samma mått. Spelar det någon roll om en ny anod är längre, kortare, smalare, bredare? Går det bra med vilken som så länge den får plats i beredaren och har rätt gänga?
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 420 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 420 inlägg
Kan inte tänka mig att det skulle bli någon katastrof om dom bara nuddar varandra. Koppar är "livsfarligt" för dom flesta metallerna så det lär bli kortvarigt.
Rent teoretiskt finns det kanske en risk för nötning men det känns långsökt. Anoden är bara dum metall så du kan fritt såga, fila och slipa för att det ska passa.
Rent teoretiskt finns det kanske en risk för nötning men det känns långsökt. Anoden är bara dum metall så du kan fritt såga, fila och slipa för att det ska passa.
Produkter som diskuteras: "såga fila"
Sågar & filar
Vårt sortiment av handhållna sågar och filar är utformade för att möta alla dina snickeri och metallbearbetningsbehov. Vi har ett brett utbud av sågar, inklusive bågsågar, sticksågar, fogsvansar och mycket mer. Våra sågar är tillverkade
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden