Hur noga specade ni när ni tog in anbud på grund & grovplanering av tomt (etager, murar)??? Jag tänkte skicka med alla ritningar som Eksjöhus gjort + en lista i punktform där jag skriver om mina önskemål. Har även tänkt träffa anbudsgivarna vid tomten för att diskutera fyllnad mm. Eksjöhus har semesterstängt och min säljare oxå så jag kan inte få tag på nåt underlag. Kanske kan jag iaf förbereda mig lite.... :-)

Erfarenheter någon från hur jag bör utforma min förfrågan. (även bygg, el, vvs)

Idag blir det varmt och skönt (Nyköping) så ha det så skönt ni som är lediga... :)

/J


 
Synd att ingen orkar svara... :-[ måste vara värmen ::)
 
Om du läser tidigare inlägg märker du att du inte kan vara tillräckligt petig när det gäller definitioner och vad du vill ha gjort. Räkna krasst med att man nickar OK och tar anbudet ... och sedan gör man förhoppningsvis ;) 75% av du skrivit; resten hoppas man att du glömmer ...

 
Fundera åxå på om du vill ha EN som ansvarar för allt jobb eller om du har tid (och kommer billigare undan) att själv hålla alla typer av hantverkare i örat.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.