3 875 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Att ta hål i en innervägg.
Hej! 
Jag håller på att ordna till det lite i min bostadsrätt. En idé jag har är att öppna upp så att det blir ett hål i väggen mellan kök och vardagsrum, frågan är bara hur man gör och om man vågar...
Hålet som är tänkt att skapa lite större känsla i min lilla etta skulle i så fall vara ungefär 40cm brett och 60cm högt. Väggen låter ihålig, men jag är inte helt säker. Finns det något sätt som jag kan ta reda på om väggen är bärande eller om min idé är genomförbar? Bör/måste jag tala med föreningen/vicevärden? Är det något som jag borde tänka på innan man sätter igång? ???
Är tacksam för synpunkter och förklaringar för hur jag bör gå tillväga.
/Syrran
Jag håller på att ordna till det lite i min bostadsrätt. En idé jag har är att öppna upp så att det blir ett hål i väggen mellan kök och vardagsrum, frågan är bara hur man gör och om man vågar...
Hålet som är tänkt att skapa lite större känsla i min lilla etta skulle i så fall vara ungefär 40cm brett och 60cm högt. Väggen låter ihålig, men jag är inte helt säker. Finns det något sätt som jag kan ta reda på om väggen är bärande eller om min idé är genomförbar? Bör/måste jag tala med föreningen/vicevärden? Är det något som jag borde tänka på innan man sätter igång? ???
Är tacksam för synpunkter och förklaringar för hur jag bör gå tillväga.
/Syrran
Klicka här för att svara