Nissens Nissens skrev:
Har du en vettig mäklare så gör du det inte lika bra själv.
Kanske inte men det betyder inte nödvändigtvis att det är värt den extra kostnaden.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Jadu, då är intressenten antagligen inte så intresserad trots allt.
?
Jag sade inte att den som var väldigt intresserad att hen lägger ett skambud och sen aböjer när säljaren vill ha lite mer...
Det här handlar om samspel mellan köpare och säljare, hur gärna säljaren vill sälja och hur gärna köparen vill köpa så givetvis kan allt ske oavsett budgivning eller ej...
Nissens Nissens skrev:
Japp, än viktigare att hitta flera intressenter.
Kanske (men inte nödvändigtvis) och hur det nu ska gå till. Få mäklare som anstränger sig mer än att sitta och vänta på att Hemnetannonsen ska plinga till...
Nissens Nissens skrev:
Nejdå, jag sålde ett objekt som var svårsålt för några år sedan. En trög marknad alltså. Men en duktig mäklare lyckades trots allt få tag i en intressent som tvekade länge, men till slut fick jag det jag ville ha. Det var helt tack vare mäklaren, och det var ingen budgivning.
Härligt att du baserar det på egna erfarenheter, det gör jag med.
Supermäklare du fått tag på, hen får du hålla hårt i ;)

Nissens
Alfredo Alfredo skrev:
Kanske inte men det betyder inte nödvändigtvis att det är värt den extra kostnaden.
Nä, det är inte 100%, men det är bra att veta att man gjort vad man kunnat.

Nissens Nissens skrev:
Nä, det är inte 100%, men det är bra att veta att man gjort vad man kunnat.
Problemet är att det vet du aldrig i slutänden vad som hade varit bäst och mest lukrativt för dig.

Nissens Nissens skrev:
men det är bra att veta att man gjort vad man kunnat.
Vad man än gör kan man alltid lägga lite mer pengar på det för att kanske få det lite bättre men samtidigt måste man dra en gräns när man anser att det inte är värt ytterligare kostnader.

Nissens
S Sweetme skrev:
?
Jag sade inte att den som var väldigt intresserad att hen lägger ett skambud och sen aböjer när säljaren vill ha lite mer...
Det här handlar om samspel mellan köpare och säljare, hur gärna säljaren vill sälja och hur gärna köparen vill köpa så givetvis kan allt ske oavsett budgivning eller ej...
Nja, det är mer samspelet mellan mäklaren och de intressenter som finns.
S Sweetme skrev:
Kanske (men inte nödvändigtvis) och hur det nu ska gå till. Få mäklare som anstränger sig mer än att sitta och vänta på att Hemnetannonsen ska plinga till...
Då har du inte hittat rätt mäklare.
S Sweetme skrev:
Härligt att du baserar det på egna erfarenheter, det gör jag med.
Supermäklare du fått tag på, hen får du hålla hårt i ;)
Hen är riktigt bra faktiskt. Hen är på mig lite nu och då och undrar om jag inte skall sälja min fastighet snart eftersom jag bor lite stort (vilket jag själv uttryckt en gång).

Hen frågade mig härom veckan vad jag skulle vara intresserad av, en vacker dag kommer hen antagligen med ett objekt jag inte kan stå emot.
Jag gillar framåtlutade mäklare. 😊

Nissens Nissens skrev:
Hen frågar mig vad jag skulle vara intresserad av, en vacker dag kommer hen antagligen med ett objekt jag inte kan stå emot.
Vet du inte könet på människan?

• Gilla
pmd
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Nja, det är mer samspelet mellan mäklaren och de intressenter som finns.
Din övertro på mäklare är fantastisk.
Nissens Nissens skrev:
Då har du inte hittat rätt mäklare.
Nej.
Nissens Nissens skrev:
Hen är riktigt bra faktiskt. Hen är på mig lite nu och då och undrar om jag inte skall sälja min fastighet snart eftersom jag bor lite stort (vilket jag själv uttryckt en gång).

Hen frågar mig vad jag skulle vara intresserad av, en vacker dag kommer hen antagligen med ett objekt jag inte kan stå emot.
Jag gillar framåtlutade mäklare. 😊
Lycka till

Nissens
Alfredo Alfredo skrev:
Vad man än gör kan man alltid lägga lite mer pengar på det för att kanske få det lite bättre men samtidigt måste man dra en gräns när man anser att det inte är värt ytterligare kostnader.
Nu är det ju köparen som står för kostnaderna, normalt sett.

Nissens
S Sweetme skrev:
Din övertro på mäklare är fantastisk.
Eller också har jag valt rätt mäklare.
S Sweetme skrev:
Nej.
Jaså
S Sweetme skrev:
Lycka till
Med vadå?

Nissens
Alfredo Alfredo skrev:
Vet du inte könet på människan?
Det vet man inte nu för tiden. Jag har inte frågat efter identiteten.
Hänger du inte med? 😉

Nissens Nissens skrev:
Det vet man inte nu för tiden. Jag har inte frågat efter identiteten.
Hänger du inte med? 😉
Jag brukar kunna se vad en person har för kön. Även nuförtiden.

Nissens Nissens skrev:
Eller också har jag valt rätt mäklare.
Jo men du talar ju ändå i generella termer. Dvs "det är bäst att anlita en mäklare". Som om de flesta mäklare är som din supermäklare ;)
Nissens Nissens skrev:
Med vadå?
Framtida fastighetsaffärerna :)

Nissens
Alfredo Alfredo skrev:
Jag brukar kunna se vad en person har för kön. Även nuförtiden.
Du hänger inte med alls. Det syns inte på utsidan längre…
Vissa saker var bättre förr…

Jo, jag vet att detta inte är paroditråden… 😉

Nissens
S Sweetme skrev:
Jo men du talar ju ändå i generella termer. Dvs "det är bäst att anlita en mäklare". Som om de flesta mäklare är som din supermäklare ;)
Nejdå, men man måste ju välja mäklare med omsorg.
S Sweetme skrev:
Framtida fastighetsaffärerna :)
Jotack, men har inga planerade just nu. Känns som att husbil ligger närmare till hands faktiskt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.