1 674 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Att regla ut eller inte regla ut
Håller på och renoverar köket i min BRF-lägenhet. Det är ett L-kök, där båda väggarna är av betong. Originalkökets överskåp är direkt skruvade i betongen, vilket bevisligen funkat bra i massor med år, och min ursprungliga plan var att göra detsamma. Samtidigt finns det en viss tveksamhet i hur bra det är, OCH för de förändringar i eluttagens placering jag ska göra vore det antagligen mycket enklare om jag reglat ut väggen. Men jag vill ju inte förlora en massa utrymme. Det är ju bara ett litet lgh-kök.
Är det värt besväret att regla ut? Kommer elektrikern tycka att det är piss (dyrt) att t.ex. behöva fräsa ut för att flytta ett uttag? Hur mycket kommer en utregling att bygga?
Är det värt besväret att regla ut? Kommer elektrikern tycka att det är piss (dyrt) att t.ex. behöva fräsa ut för att flytta ett uttag? Hur mycket kommer en utregling att bygga?
Har anlitat hantverkare för att renovera två kök i bostadsrätter, och har närstående som gjort det också. Frågan har faktiskt inte ens kommit upp - om väggen är i bra skick varför skulle man regla upp? Elektriker är vana vid att spåra för nya uttag.
Klicka här för att svara