Karlia
De borde älska både tanken och päronet. Oavsett form.

Marike
Karlia Karlia skrev:
De borde älska både tanken och päronet. Oavsett form.
Hoppas det.
Annars har jag ju roligt i alla fall och kan klappa mig själv på axeln:giggle:

• Gilla
Karlia
  • Laddar…
Måste man välja, så näst längst till vänster!

• Gilla
ergonomen och 3 till
  • Laddar…
Marike
Lexington Lexington skrev:
Måste man välja, så näst längst till vänster!
Noterat.

Marike Marike skrev:
Jag fastnade för purpur med svarta kanter. Var kan man köpa purpur lim/spackel som blir blankt efter polering?[bild] Och hur fixar man svarta kanter som blir kvar efter polering? Om jag betsar kanterna innan fyllning bör de väl framhävas även efter bearbetning?
Färgad epoxi kanske skulle fungera?

yonna yonna skrev:
Kolla Kintsukuroi.
Det där var coolt. Nästan så man vill råka tappa en tekanna så att man får chansen att laga den.

Marike Marike skrev:
Vilken form tycker ni är snyggast av de på bilden?
Tredje från vänster. Alla är snygga men måste jag välja så. Den första väl knubbig och den sista inte nog "päronformad", även om jag inser att ett päron visst kan ha den formen...

• Gilla
vanpire
  • Laddar…
Marike
Alfredo Alfredo skrev:
Tredje från vänster. Alla är snygga men måste jag välja så. Den första väl knubbig och den sista inte nog "päronformad", även om jag inser att ett päron visst kan ha den formen...
:rofl: Håller med, den första är knubbig och den sista kanske mer passande till bordslampa, så kan det bli när det är fri lek.

Marike
S snuttekudden skrev:
S snuttekudden skrev:
googlat på ämnet, finns en hel del intressant där.:p

Har du hittat någon lösning? Har du något resultat du skulle kunna tänka dig att visa upp?

Marike
JonasZent JonasZent skrev:
Har du hittat någon lösning? Har du något resultat du skulle kunna tänka dig att visa upp?
Jovisst, jag kan visa sen. Jag har fyllt sprickorna med båtplast, polyester och ska sedan putsa om dem. Vill man sedan göra de lite modernare kan man göra det sen, måste ju inte vara genomfärgat, det primära är att stoppa sprickbildningen vilket jag inbillar mig att polyestern gör.
Om jag ska plasta in dem helt eller ej får jag se, de blir ju mörkare och limningen framträder då inte lika markant. En smaksak.

Marike
Bild som lovat. Efter färdigsprucket tejpat sprickorna men lämnat 1cm öppet som blir högsta punkt liggande. Fyllt upp med Polyester båtplast, tar lite tid att rinna ner. När denna härdat klart putsat och därefter oljat med paraffinolja rikligt 2gånger. Efter att dragit 3 dagar torkat av.
Resultatet ser ut som på bilden. Fritt för betraktaren att skapa med tillstånd från ägaren så klart.
Fem träpäron med blank finish på en tidning och vit duk, behandlade med polyester och paraffinolja.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Unikt namn och 10 till
  • Laddar…
Marike
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
De är helt fantastiska! :love:
Tack, det värmde.:oops:

Snyggt, dessa kan du vara stolt över. En present jag själv blivit väldigt glad över att få, trädmänniska som jag är!

• Gilla
Jiji
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.