5 107 läst ·
48 svar
5k läst
48 svar
Att rädda ett alster, går det?
Hobbysnickare
· Västragötaland
· 189 inlägg
Färgad epoxi kanske skulle fungera?Marike skrev:
Hobbysnickare
· Västragötaland
· 189 inlägg
Alfredo skrev:
Jovisst, jag kan visa sen. Jag har fyllt sprickorna med båtplast, polyester och ska sedan putsa om dem. Vill man sedan göra de lite modernare kan man göra det sen, måste ju inte vara genomfärgat, det primära är att stoppa sprickbildningen vilket jag inbillar mig att polyestern gör.JonasZent skrev:
Om jag ska plasta in dem helt eller ej får jag se, de blir ju mörkare och limningen framträder då inte lika markant. En smaksak.
Bild som lovat. Efter färdigsprucket tejpat sprickorna men lämnat 1cm öppet som blir högsta punkt liggande. Fyllt upp med Polyester båtplast, tar lite tid att rinna ner. När denna härdat klart putsat och därefter oljat med paraffinolja rikligt 2gånger. Efter att dragit 3 dagar torkat av.
Resultatet ser ut som på bilden. Fritt för betraktaren att skapa med tillstånd från ägaren så klart.
Resultatet ser ut som på bilden. Fritt för betraktaren att skapa med tillstånd från ägaren så klart.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
De är helt fantastiska! 
Snyggt, dessa kan du vara stolt över. En present jag själv blivit väldigt glad över att få, trädmänniska som jag är!