Jag ställer frågan igen, hur ser erfarenheten ut för dörrar under 20 000 kr? Hur länge har de hållt för er? Har skador gått att reparera med rimligt resultat?

Redigerat:
  • Gilla
plan-g
  • Laddar…
Jag har köpt två billigare dörrar, den som sitter utsatt för regn höll väl 2 år innan färgen började flagna. Den andra har något litet skydd, men har inte suttit så länge än. Däremot var kvalitet och noggrannhet på utförandet under alla kritik. Dsssa kostade runt 10 kkr.

Jag är bra sugen på att beställa nästa dörr i massitvt trä och ingen jäkla spårfräst MDF/HDF utanpå. Accoya kan vara en ide, men det är ganska dyrt

M -MH- skrev:
Jag har köpt två billigare dörrar, den som sitter utsatt för regn höll väl 2 år innan färgen började flagna. Den andra har något litet skydd, men har inte suttit så länge än. Däremot var kvalitet och noggrannhet på utförandet under alla kritik. Dsssa kostade runt 10 kkr.

Jag är bra sugen på att beställa nästa dörr i massitvt trä och ingen jäkla spårfräst MDF/HDF utanpå. Accoya kan vara en ide, men det är ganska dyrt
Vilket j*kla haveri att det inte går att få tag på en hållbar dörr år 2024.

Finns det ingen isolerad modern motsvarighet till gammaldags massiv dörr som är gjord för att hålla förevigt och kunna underhållas?

Ska man behövs byta dörren var 10e år så vinner kalkylen med en gammaldags dlr alla gånger väl?

Tyvärr får man ingen hållbar kvalitetsdörr för 10.000. Men det fick man inte för 10 år sedan heller. Jobbat som säljare av ytterdörrar och kan jämföra en ytterdörr som dåvarande arbetsgivare fortfarande säljer. För 10 år sedan kostade den 4995:-. Idag närmare 10.000:- uppbyggnaden av dörren är samma, men färgen betydligt sämre sedan man gick över till vattenbaserad färg.

boschkenta
Gav 18000 inkl sidoljus för vår dörr på rea år 2020, innan priserna skenade. Idag ser den jäkligt tråkig ut då färgen blivit matt och flammig. Det är en grå kulör, åt det mörkare hållet. Står i utsatt läge utan tak och har sol större delen av dagen. I garantipapperna står det att man behöver ha tak över...

Så oavsett vad man ger för dörren är det en bra investering med tak.

Jag ska måla om dörren själv med bättre färg och bygga en farstukvist, när som helst nu.

• Gilla
s97danl
  • Laddar…
Våra Ekstrandsdörrar levererades I början av januari 2021, så nu har det gått tre år. Jag har fått in någon lite sten här och där mellan dörrarna på slagporten som slagit små flisor eller bara sabbat färglagret och målat där, men bortsett från det ser dörrarna (slagport och ytterdörr) som nya ut. Ytterdörren är lite skyddad från elementen, medan slagdörrarna är mer utsatta. Ser dock ännu ingen skillnad, utan ser ut att hålla måttet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.