Hej,
Jag köpte en ny bil för några månader sedan och hittade igår en repa bak på bilen genom lacken som nyligen måste uppkommit, hur djup bedömer ni att den är och går det att åtgärda med polish eller lackstift? Det ser ju ut som djupaste delen av repan är igenom första lagret färg.
Jag köpte en ny bil för några månader sedan och hittade igår en repa bak på bilen genom lacken som nyligen måste uppkommit, hur djup bedömer ni att den är och går det att åtgärda med polish eller lackstift? Det ser ju ut som djupaste delen av repan är igenom första lagret färg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Börja med att tvätta, kör manuell rubbing och sedan vax. Det kommer inte ta bort den, men då ser vi tydligare hur stor den är.
Jag blir förvånad hur enkel manöver det är och som ändå får reporna att se markant mindre stygga ut.
Sedan efter det får du avgöra hur/om du vill gå vidare.
Jag blir förvånad hur enkel manöver det är och som ändå får reporna att se markant mindre stygga ut.
Sedan efter det får du avgöra hur/om du vill gå vidare.
Tack då gör jag så! För man ska inte testa lackstift då?Hemingway skrev:
Lackstift är ju inget stift som du säkert vet utan bara en liten behållare med färg och att dutta i det i stenskott fungerar ju hyfsat bra, men i repa är det inte lika enkelt.H Hannes00 skrev:
Men gör du handpolering som första steg så kommer vi ju se vad vi har att göra med. Just nu är det lite otydligt för mig hur illa det är.
Klicka här för att svara