Medlem
· västra götaland
· 60 inlägg
Efter att ett stort träd lagt sig över stalltaket så behöver det åtgärdas och samtidigt byts dom gamla takpannorna till plåt, under pannorna ligger det "pärttak" (osäker på namnet) dvs tunna skivor omlott.
för att det ska bli så bra som möjligt och billigt hur ska man då gå till väga? ska man lägga läkt ovanpå pärttaket och låta detta vara kvar eller måste någon annan form av kondensskydd på ovanför? det finns ingen isolering under och det är bra cirkulation i hela byggnaden,
min tanke var att bara riva av pannorna, byta det som är dåligt och lägga läkt och plåten ovan på. hur/vad bör man göra där undertaket saknas, kommer kondensen ställa till bekymmer om man inte har ett undertak?
för att det ska bli så bra som möjligt och billigt hur ska man då gå till väga? ska man lägga läkt ovanpå pärttaket och låta detta vara kvar eller måste någon annan form av kondensskydd på ovanför? det finns ingen isolering under och det är bra cirkulation i hela byggnaden,
min tanke var att bara riva av pannorna, byta det som är dåligt och lägga läkt och plåten ovan på. hur/vad bör man göra där undertaket saknas, kommer kondensen ställa till bekymmer om man inte har ett undertak?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pärt är en helt korrekt benämning. Stickspån förekommer tydligen på vissa håll.
Masonit är nog lämpligt på de ytor pärten inte finns kvar. Sedan läkt och plåt.
Masonit är nog lämpligt på de ytor pärten inte finns kvar. Sedan läkt och plåt.
Medlem
· västra götaland
· 60 inlägg
så bra
då ska jag inhandla lite masonit och lägga över, sen är det bara att hoppas på bra väder
tackar
Medlem
· västra götaland
· 60 inlägg
det är inkommande el, doch inte dom 3 som syns på bilden för dom är bortkopplade, utan 2 st som sitter längre åt höger på bilden men likadana och matas från en stolpe med proppskåp....(proppen är urskruvadkulle skrev:
Klicka här för att svara