Håller på med att fixa till trappan till andra våningen och funderar på om det finns något jag kan göra åt stegen som knarrar något?
Det verkar vara tredje steget och från vänster sida där alla delar sitter ihop.
Trappan är mycket välbyggd och från slutet av 70-talet.
Det verkar vara tredje steget och från vänster sida där alla delar sitter ihop.
Trappan är mycket välbyggd och från slutet av 70-talet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Det är inte förvånande att knarret uppstår i just tredje plansteget till vänster. Antagligen har det uppstått ett spel i sjölva infästningen. Jag tycker det är svårt att så här på distans säga hur du skall avhjälpa problemet, men det handlar om att förstärka så att steget ligger stumt även när det belastas.
- Dom där med fribärande yttre vagnstycke är ett otyg , fick hem en trapp , den gungade efter montering , gjorde en stolpe och ställde rakt upp i vecket , fick ett bra fäste för räcket , samt satte en bit i hörnet under , inget knarr ens om möts
- <prova med att ställa något under 3 och 4 steget ( kila det lite så det spänner )
1. Spänn skruvarna som går in i steg 3.
Hjälper det inte eller om skruvar saknas...
2. Dra in en rejäl skruv från det vänstra lilla vangstycket och in steg 3.
Fortfarande knarr...
3. Skråskruva under steg 3 in i det vänstra vangstycket.
Hjälper det inte eller om skruvar saknas...
2. Dra in en rejäl skruv från det vänstra lilla vangstycket och in steg 3.
Fortfarande knarr...
3. Skråskruva under steg 3 in i det vänstra vangstycket.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Jag tror på Immobils förslag. Hade det varit problem med det yttre vangstycket hade det knarrat på fler ställen. Men jag håller med Liteavvarje. Det är ingen bra konstruktion.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag hade försök med att lossa det knarrande plansteget, och sedan återmonterat det med PU-lim emellan.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Kanske inte, men det håller längre än ett par skruv, och ger ett helt stumt förband.
Och då kan det inte knarra och gnissla, eller hur?
Och då kan det inte knarra och gnissla, eller hur?