Hej! Har fått goda råd från det här forumet som jag tyvärr inte lyssnat helt på… har precis bredspacklat en väg med gipsskivor med en hel del springor mellan skivorna. Lade pappremsor för att armera, men uppstod då luftbubblor. Tog då bort remsorna i affekt och i tron att det ändå skulle bli dåligt. Det blev dock ganska bra, men tyvärr har det redan bildats små sprickor där det funnits glipor mellan skivorna. Har underst mot skivorna lagt ett lager wallfiller/gipsspackel i värsta hålen och för att täppa igen springorna/jämna till väggen. Därefter lagt två tunna lager med mediumspackel. Skulle gissa att det från springorna till ytterst på väggen är omkring 3-7 mm. Skulle jag kunna reparera springorna på något smidigt sätt utan att göra om allt från början? Tänker om jag kan lägga pappremsor där sprickorna uppstått och spackla endast där? Eller kommer jag vara för långt ifrån grunden då? Bifogar bilder på hur väggen såg ut innan jag började arbetet. Bifogar även en aktuell och tyvärr rätt mörk bild på hur sprickan ser ut nu.
Sen undrar jag om det finns något annat viktigt att tänka på med tanke på att planen är att måla väggen med våtrumsfärg avslutningsvis?