S Slugge skrev:
Såg inget vidare ut med asfalteringen där, redan sprickor på grund av dåligt underarbete.

Antar det fanns skador redan från början men vore ju ett bra tillfälle att snygga till det.
Var det rätt tråd?

A AndersS skrev:
Var det rätt tråd?
Ja, ursäkta Anders, när jag tittade i telefonen tyckte jag det såg ut som om asfaltsstrimman hade en annan nyans, ser nu att man bara lyft och lagt tillbaka. Troligen med sprickbildning eller additionell som följd.

Det beror på vem som ska leverera fibern och vem som gräver..

När skit-ip-only skulle dra fiber till oss grävde de ett nytt dike rakt över gräsmattan åt oss.
Sedan en snygg ravin tvärs över uppfarten (grus).
Hade vi haft en mindre bil hade vi nog kunnat slarva bort den i gropen...
Det såg iofs ut som någon hade sparkat ner en grästuva eller två i diket (kanske var misstag, vad vet jag).

Ungefär ett år senare hade någon hällt sand i ravinen, så nu kan vi hålla rätt på bilen iallafall.

Bor i skåne om det spelar någon roll.

Sen har jag en mmass annat skit att säga om ip-only, men det får bli i en annan tråd.

K kungcoopa skrev:
Tack för svar
Gäller en större fastighet med skogsmark där man kommer passera med stamledningar till boende
utefterfastigheten
Alla vill ju ha fibern inkl fastighetsägaren men undrar hur nära ursprungsskick man kan förvänta sig att marken är efter arbetet.
Uttrycket "görligaste mån" är ju ganska öppet för tolkning
Hej!
Råder dig att kontakta föreningen Robust Fiber. Googla!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.