5 760 läst ·
3 svar
6k läst
3 svar
Återställning efter dränering - Rot
läste skatteverkets regler för återställning efter vår dränering vi gjorde innan snön kom. För att kunna nyttja rotavdraget vid plattsättningen ska den göras direkt i anslutning till jobbet. Är detta nu då kört ? Vi har ju dock gjort det direkt efter snarast fysiskt möjligt. Snön och kylan har ju direkt omöjligjort en plattsättning i november efter grävningen.
Ngn som grävt i höstas och nu nyttjat rot i liknande situation?
Hur funkar praktiskt vid ett avslag - får jag beslut direkt efter hantverkarn skickat in till skatteverket eller först vid nästa deklaration?
Ngn som grävt i höstas och nu nyttjat rot i liknande situation?
Hur funkar praktiskt vid ett avslag - får jag beslut direkt efter hantverkarn skickat in till skatteverket eller först vid nästa deklaration?
Administrator
· Skåne
· 8 676 inlägg
Har du fått ett avslag?
Jag tycker att det låter rimligt att det räcker om det står "Återställning efter dränering på fakturan", plus att hantverkare kriver en notis om att återställningen inte var möjlig vid tidpunkten för dräneringen. Men man vet ju aldrig hur de tolkar det på Skatteverket, så jag skulle ringa dit och fråga om jag var du.
Jag tycker att det låter rimligt att det räcker om det står "Återställning efter dränering på fakturan", plus att hantverkare kriver en notis om att återställningen inte var möjlig vid tidpunkten för dräneringen. Men man vet ju aldrig hur de tolkar det på Skatteverket, så jag skulle ringa dit och fråga om jag var du.
Klicka här för att svara