T
Norea skrev:
men det blir så jäkla dyrt med flera rum som vi ska fixa. med easy cover alltså.
Nja, inte särskilt då bra spackel kostar rätt så mycket. Om ni nu inte köper 10 liter spackel på Byggmax för 99 kr : )

Till Tank77 I #10 Istället för oljefärg, använd "STÄRKA" som är vattenbaserad. Den funkar jättebra

easy cover från k-rauta eller problemlösaren från hornbach. vad rekommenderar ni eller är de samma sak?

T
Har bara använt Easy Cover och tror att endast den är så hård, detta på grund utav glasfibern. Dom andra modellerna är mjukare.

Det gäller att ha långärmad tröja på sig eftersom glasfibern kliar. Rullarna är rätt så tunga och inte så lättarbetade. I innerhörn och ytterhörn blöter jag upp tapeten innan med rätt så mycket klister så att den mjuknar sedan sveper jag den runt hörn samt lite massage på det. Har blivit bra resultat av denna metod.

I bruksanvisningen så det att man ska skarva i hörn.

Våderna ska sättas kant i kant men jag kör på överlapp och skär sedan ett snitt med en vass kniv mittelmellan våderna och drar väck bitarna, i och med detta har jag fått en praktiskt taget osynlig skarv och den syns inte alls sedan efter målning.

Looo skrev:
Till Tank77 I #10 Istället för oljefärg, använd "STÄRKA" som är vattenbaserad. Den funkar jättebra
Nja. kanske i 50% av fallen. Jag har patentat halva Göteborg känns det som, och om man vill vara helt säker så är det bara oljefärg som gäller. Men givetvis så eftersträvar man att använda vattenbaserade grejer.

Använde Easy Cover nu och det blev kanon bra, tog bort de värsta ojämnheterna innan dock. Lite högt pris på EC men väger upp tidsvinsten och resultatet blev över förväntan.

Så jag rekomenderar EC med hela hjärtat :)

nu hittade jag en tredje sort, återställaren som såldes på bauhaus. jag blir så velig..

Ja återställaren från eco. Ca pris i färghandeln 469:-
Sedan finns även Cover up från Fiona Ca pris 329:-
Båda är 1*10 meter

Dom är enligt mig helt ok
Cover uppen är något följsammare kanske.

finns det kanske fler tillverkare som kallar sig återställare än ecos, den på bauhaus var hundra kr billigare. kollade ej vem som var tillverkare av den.
var finns cover up?

T
Förra året köpte jag Easy Cover på Wallgårds i Kristianstad för 269 kr. När jag var där i förra veckan hade dom höjt till 289 kr rullen, helt okej ändå!

Cover up.
Om det är Fiona som gör den så finns den säkerligen i Flüggers butiker.

nu har vi använt easy cover. rätt jobbigt, de gick sönder hela tiden. det trista är att vi köpt ca 14 rullar på coop bygg. idag började de med 100 kr rea per rulle där....

T
Vad menar du med att dom gick isönder?

Har aldrig lyckats förstöra dom förutom om det liiger en våd på golvet och jag stöter till den med foten i kanten. Då kan det bli en reva.

Inte en enda våd gick sönder för oss, dom e ju så tjocka!! Vet inte hur du lyckades med det, var och hur gick dom sönder?

när de låg på tapetbordet och skulle skäras brukade de spricka.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.