Jag bor i ett 60-talshus och har haft en asbestsaneringsfirma på plats för att bl.a. riva bort det gamla kaklet i köket som hade asbest i fogarna. Firman gjorde ett grundligt jobb och karvade bort delar av väggen (se bild). Hur återställer jag bäst väggen innan jag kaklar nytt? Funkar husfix eller bör jag satsa på något annat?
Nä, där kan du inte ha putsbruk. Där skulle jag använt ett cementbaserat spackel typ https://www.k-rauta.se/produkt/vaggspackel-kiilto-kl-fiber-20kg/6411512299204
Toppen, tack!
Jag är klar nu (körde med planka). Körde med Weber 135. Jag tyckte att det var riktigt svårjobbat jämfört med bredspackling som jag är van vid. Jag väntar nu på att det ska brinna färdigt, men jag kan konstatera att det finns viss vågighet. Är det värt att köra ett varv till med murbruk eller kan man gå på med kakelfix direkt för att jämna ut ojämnheter? Eller kanske cementbaserat spackel. Grejen är att jag helst undviker ett varv murbruk till för att jag tror det blir svårt för mig att få det jämnare.Claes Sörmland skrev:
Klicka här för att svara