Hej,
Jag är rätt nyinflyttad till hus och har verkligen noll koll på värmesystem. Har nu fått larm om Pressostat H/L kompr reset på vår gamla ctc. Försöker hitta hur man kan återställa denna men är som sagt totalt okunnig om detta. Är det någon som vet hur man gör eller är det bara att försöka få tag i service?
Bifogar bilder.
Tacksam för hjälp! /Fredrik
Jag är rätt nyinflyttad till hus och har verkligen noll koll på värmesystem. Har nu fått larm om Pressostat H/L kompr reset på vår gamla ctc. Försöker hitta hur man kan återställa denna men är som sagt totalt okunnig om detta. Är det någon som vet hur man gör eller är det bara att försöka få tag i service?
Bifogar bilder.
Tacksam för hjälp! /Fredrik
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Du har då ingen manual, det är två st smala rör som sitter fast på kompressorn, på vart och ett av dom sitter det pressostater ( som ett lite rör ) med en kabel på. Sitter nog en tryckknapp på topp där som tryckas ner. LP är det rör som sitter längst ner på kompressorn och HP sitter upptill på dito ,
Vad bra, här kommer lite saker att kontrollera om den löser igen.
Pressostat högtryck:
* cirkulation mot pannan, cirkulationspump, smutsfilter, luftning
Pressostat lågtryck:
* fläkten, något som hindrar luftgenomströmningen? snö, is, löv?, avfrostningen
Pressostat högtryck:
* cirkulation mot pannan, cirkulationspump, smutsfilter, luftning
Pressostat lågtryck:
* fläkten, något som hindrar luftgenomströmningen? snö, is, löv?, avfrostningen
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Tack för tipsen, har försökt rensa men den löser fortfarande ut med jämna mellanrum.Andreas La Motte skrev:
Tråkigt när saker krånglar men bra att tvingas sätta sig in i hur de fungerar. Utedelen är 20 år gammal så det blir nog eventuellt byte till en ny.
Andreas La Motte skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden

