MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
[bild] Räcker det här? ;):crysmile:
Grenflisen är kul så det räcker aldrig ;)

• Haha
Dowser4711
  • Laddar…
W witten skrev:
Jorden man får i munnen! :crysmile:
Ja eller hur! Och gräver man i de senaste dagarnas stormbyar blir det mycket matjord! :crysmile:

Uppdatering; efter att maken grävt upp 3 stora rotsystem på platsen slutade det med att vi nästan hade för LITE jord att fylla hålen med. :crysmile:

• Gilla
Noramasen och 1 till
  • Laddar…
O
Raka Raka skrev:
Lånar tråden lite då jag bara har en fråga som handlar om just jord. Bauhaus har någonting dom kallar för trädgårdsjord [länk] fungerar den att använda om man vill jämna till gräsmattan?
Jag la ut gräsfrön och täckte med tunt lager trädgårdsjord från Bauhaus på ca 50 kvm (600 liter trädgårdsjord), gräsfröna har tagit sig fint. Så funkar bra att så gräs i iaf.

Detta blev summan av utgrävningen, men vi tror att vi har en plan för vart vi kan pytsa ut jorden... :thinking: Stor jordhög bredvid utgrävningsgrop i trädgård med trästaket och hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Såhär kanske?

Edit: Äh, forumet klarar inte av tidsangivelser, 1:26 och framåt skulle det vara.

13th Marine 13th Marine skrev:
Såhär kanske?
[media]
Edit: Äh, forumet klarar inte av tidsangivelser, 1:26 och framåt skulle det vara.
:crysmile: Ja, men i princip så. Lite här och lite där och vips har vi trollat bort jordhögen. ;)

Precis! Så gör jag =)

Uppdatering över vad vi gjorde med jorden. Spred ut den på ett område av tomten som sluttade väldigt, sådde gräsfrön, på med fiberduk och vattna vattna vattna. Efter att bilderna togs har jag kompletteringssått. Grönt gräsligt område med sluttning, avgränsat med rödvit varningstejp, intill buskar och ett hus.
Skapa konto
Nysått gräs på sluttande tomtavsnitt med fiberduk vid kanterna och gröna buskar i bakgrunden.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.