8 292 läst ·
24 svar
8k läst
24 svar
Åt. H-e med pooltäckningen i år...
Sida 1 av 2
hade en regel i mitten av poolen från långsida till långsida,,, sen var dom längsgående liggandes uppå den.... I mitten blev blev det för mycket helt enkelt...
Nästa år får jag kortla mellan reglarna och skruva plåten på flera punkter tror jag.....
Nästa år får jag kortla mellan reglarna och skruva plåten på flera punkter tror jag.....
Gamla korrugerade stålplåtar modell lagårdstak.
Kruxet är ju att dom är inte längre än ca 220. och ca 1m breda.. Vilket gör att jag måste göra ett regelverk. Hade varit super om dom hade gått från långsida till långsida...
Men fick en ide nu..
Kanske går att svetsa ihop dom 2 och 2.. så dom räcker över, sen bara ha någon förstärkning på mitten och vid varje skarv..
Hmmm... Får fundera på det lite, har ju sommaren på mig..
Kruxet är ju att dom är inte längre än ca 220. och ca 1m breda.. Vilket gör att jag måste göra ett regelverk. Hade varit super om dom hade gått från långsida till långsida...
Men fick en ide nu..
Hmmm... Får fundera på det lite, har ju sommaren på mig..
Eller så skiter man i att täcka poolen. Det har jag inte gjort dom senaste 2 åren och jag märker ingen större skillnad mot dom åren när jag täckte poolen.HW skrev:
Blir lite mer att städa framåt vårkanten men den 0,5 timmen extra sparar i alla fall jag igen på att inte hålla på med täcket...
Ni som vet: vad har täcket egentligen för syfte (förutom att hinda skit från att trilla i poolen)?
Det kravet har jag aldrig hört talas om. Vad jag vet räcker det med att tomten eller själva poolområdet omgärdas av ett minst 90cm högt staket för att förhindra att någon råkar trilla i poolen.cheetah1 skrev:
Har man staket så behöver man inte täcka poolen. På den tiden jag hade pool såg jag till att dra av poolguarden innan vintern. En poolguard som drar sönder skenorna och kanske övre delen av poolkanterna är nog det värsta man kan råka ut för. Att skotta av en pooltäckning är bökigt.