Någon som vet vart man får tag på fräsmassor från asfalt i Göteborgsområdet?
Tänkte lägga ut detta på min garageuppfart om 200m2 så behöver ca 30m3.

/Mikael
 
Hej

Kolla med Skanska Asfalt eller NCC Roads. Kanske lite tveksamt om de släpper iväg det dock. Det som är ok blir ju ofta ny asfalt och det som inte är ok (PAH-ämnen etc) går till deponi.

Mvh Wasa
 
Tror att kommunerna har sånna massor deponerade hos asfaltsverk eller grustag... Vet att vi har använt sånt för att höjja upp en cykelbana en gång, och då var det kommunen som sparat fräsmassorna för just ett sånt ändamål...
 
Du vill inte ha gamla fräsmassor då den klumpar ihop sig och blir oduglig. Om du får tag på nya fräsmassor är det bara att vattna och välta och du får en grymt fin uppfart.
 
Göran.W
Ncc roads 031 - 57 69 80 ska kunna hjälpa dig.
Vet dom lagt asfaltskross som det heter i Malmö så dom bör kunna fixa det i Göteborgs trakten med.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.