Hej!

I vår ytterdörr har vi ett Assa FAS 479 (osym), som börjar bli slitet.
Tänkte därför byta till ett nytt lås,
eller helt ny låssatts.

Guldfärgad låssats med vred och nyckelhål för ytterdörr, inklusive löstagbar nyckel och separat låskista.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har ni något tips på ett bra lås som kan passa utan allt för mycket ingrepp i dörren?

Tillhållarlås eller cylinder spelar mindre roll bara det finns ett vred på insidan för enkel låsning när man är hemma och möjlighet att blockera vredet med någon funktion så att det bara går att öppna med nyckel när man är borta.

Tacksam för svar:)
 
Redigerat:
Jag hade bytt till Assa Entré d12-K1 komplett låssats eller motsvarande.
 
  • Gilla
Zork
  • Laddar…
Väcker liv i denna tråden igen.

Har likadant låssystem som börjar kärva.
Vilken lösning valde du Zork?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.