Byggahus.se
Har fått tips om en spånanläggning med rör i taket och portar med mikrobrytare (ej inkopplat tror jag). Jag har redan en Luna W-177 och är väl egentligen mest intresserad av rören och slangarna. Vad kan paketet med ÅSS 500 TS, 7-8 meter rör, tre portar och två slangar vara värt? Finns det skäl att byta ut Luna-sugen mot ÅSS-maskinen? Jag är nybörjare på spånsugning :).
 
Jag kollade med Processventilation och de har fortfarande delar till den här modellen även om det verkar länge sen de sålde den, 750 verkar vara den minsta modellen nuförtiden. En filtersats till 500TS består av 4 microfilter och ett förfilter + utjämningsfilter till separator BZ10, pris: 2 687 kronor plus moms och frakt. Inkl moms blir det 3358,75 kronor. Jag åker dit idag och ser om det ens finns en separator inkopplad, vill minnas att det var draget ett rör ut genom väggen.
 
Jag skulle vänta på en ts750. en sådan har jag haft och mindre än det vete sjutton om man vill ha. Men har å andra sidan inte provat 500.Nackdelen med 750 är att den är på ca 6 kw och det är inte billigt att byta filter
sitter 6 dammsugare motorer och ett filter till varje motor.
 
Dammsugarsystem i ett verkstadsrum med flexibla slangar, en motor och filterenheter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag har trefasvarianten av Luna W177 och frågan är om jag 1) Får bättre eller sämre sugkapacitet med ÅSS 500TS och 2) får bättre utluftkvalitet med ÅSS som har microfilter? (Google är inte min vän idag så jag hittar inte någon spec på 500TS prestanda.)
 
Vad bytte du till pär h? Cyklon?
 
1 bättre
2 bättre.

Men den tar fortfarande samma golvyta som ts 750. Och då och då dyker den upp på blocket med rör och hela kittet från 4 tusen har jag set men brukar ligga på runt 6-8 tusen. Har 500 automatisk skak och nivålarm