1 971 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
åskskydd
http://www.abnovum.se/Overspanningsskydd/Overspskydd_2008.pdf
Detta är en mycket bra broschyr om åskskydd...
Snart är det dags för oväder...
Detta är en mycket bra broschyr om åskskydd...
Snart är det dags för oväder...
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 704 inlägg
Ännu bättre är att faktiskt installera det. 
Annars är sommaren bästa tiden att ha ett fungerande åskskydd. Efter semestrarna har vi alltid högvis med datorer med åskskador på serviceavdelningen.
Typ1, 2 och 3 bör väl motsvara grov-, mellan- och finskydd? Som finskydd kan jag annars rekommendera APCs grenuttag som har en medföljande försäkring som täcker skador på 20.000 €. Om man fyller i och skickar in formuläret vill säga.
Annars är sommaren bästa tiden att ha ett fungerande åskskydd. Efter semestrarna har vi alltid högvis med datorer med åskskador på serviceavdelningen.
Typ1, 2 och 3 bör väl motsvara grov-, mellan- och finskydd? Som finskydd kan jag annars rekommendera APCs grenuttag som har en medföljande försäkring som täcker skador på 20.000 €. Om man fyller i och skickar in formuläret vill säga.
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 704 inlägg
Det beror nog på fabrikat. APCs variant är rätt stöddigt byggd. Hur som helst är det ett finskydd som skall kompletteras med mellan- och grovskydd.Rrrrr skrev:
Mitt försäkringsbolag (LF) gillade det i alla fall. Har numera 0:- självrisk på åskskador och LF betalar rubbet som har gått sönder (jaja, värdeminskning, ja vet). Även ominstallation av ev. förbrukade grovskydd.
Klicka här för att svara