3 107 läst ·
17 svar
3k läst
17 svar
Åsikter om besiktningsprotokoll
Vi hyrde ett Anebyhus från 1974 i några år. Där luktade det rätt speciellt, en skarp, lite kemisk mögeldoft. Enligt ägaren berodde det på att man dåförtiden ofta gjöt in tryckimpregnerat virke i krypgrunden (fast de kanske egentligen inte var ingjutna utan bara lagda rakt på betongen utan fuktskydd, jag vet inte) i tron om att impregneringen skulle klara möglet. Inspektionsluckan till krypgrunden var otät så det blev inget vidare undertryck. Efter att jag tätat luckan blev det bättre men fortfarande inte bra.yamahafj skrev:
Det är en inbyggd riskkonstruktion som är omöjlig att åtgärda i efterhand och därför skulle jag aldrig köpa ett sådant hus. Men som sagt, kolla upp det, i övrigt verkar det ju inte vara några större problem med kåken!
Hej alla och tack för all hjälp.
Efter lite tankemöda har vi nu beslutat att lägga detta hus åt sidan. Det fanns en lukt i gillestugan och det var mycket svårt att dränera om kring huset på grund av garage som står vägg i vägg med huskropp samt uteverande samt tillbyggt vardagsrum på krypgrund.
Efter lite tankemöda har vi nu beslutat att lägga detta hus åt sidan. Det fanns en lukt i gillestugan och det var mycket svårt att dränera om kring huset på grund av garage som står vägg i vägg med huskropp samt uteverande samt tillbyggt vardagsrum på krypgrund.
Klicka här för att svara