Hej!
Undrar vad ni har för åsikter om följande besiktningsprotokoll?
Det gäller ett 70-talshus som ligger preciiiis där vi vill bo för ett pris en del under vår budget.
Har länge varit tveksam på att köpa just ett 70-talshus pga. de impregnerade syllarna och problem med lukt osv, men det nämns ingenstans i protokollet att det luktar i detta hus och vi kände heller ingenting när vi var där. Om man byter ut syllarna i tid kanske det aldrig blir något problem i framtiden heller?

Om vi skulle köpa det hade vi tänkt renovera en del invändigt, tvättstuga, kök osv, Men det är just kommentarerna om grunden samt "mellan- och ytterväggar mot plattan" som bekymrar mig (märkt att det står så i alla besiktningsprotokoll för 70-talshus). Men det står också att "med en syllisolering mot fukt blir väggen en fungerande konstruktion".

Någon som har några tankar? Dåligt köp eller hade det varit värt det med tanke på det låga priset?

Tacksam för svar,
Mvh.



Besiktningsprotokoll med kryssrutor och kommentarer om skick på ett 70-talshus, inklusive bedömningar av in- och utvändiga delar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Besiktningsprotokoll med kommentarer om ventilationssvårigheter, grunder och väggkonstruktioner för ett hus från 70-talet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tycker inte att det är några konstigheter alls där... Är det inte dåligt nu är det nog knappast troligt att det blir det om ni håller efter... Själv har jag bott i drygt 10 år i ett 70-tals hus med betongplatta, var orolig för fukt och liknande inledningsvis, men inget har uppenbarat sig under åren. Har renoverat löpande och då gjort åtgärder som ventilerade golv och grävt bort jord och växtlighet runt sockeln, troligtvis mer för själafriden än något annat.
 
Joco_ Joco_ skrev:
Tycker inte att det är några konstigheter alls där... Är det inte dåligt nu är det nog knappast troligt att det blir det om ni håller efter... Själv har jag bott i drygt 10 år i ett 70-tals hus med betongplatta, var orolig för fukt och liknande inledningsvis, men inget har uppenbarat sig under åren. Har renoverat löpande och då gjort åtgärder som ventilerade golv och grävt bort jord och växtlighet runt sockeln, troligtvis mer för själafriden än något annat.
Okej, skönt att höra!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.