4 097 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Asfaltskross
Fungerar asfaltskross lika bra som grus?
Har tänkt att lägga endel utanför stallet i hagen så att det inte blir så skitigt där hästen går in och ut. Samt även som lite fyllnadsmaterial och som fyllning på några åkervägar. Funkar asfaltskross till sådant eller?
Mvh calle
Har tänkt att lägga endel utanför stallet i hagen så att det inte blir så skitigt där hästen går in och ut. Samt även som lite fyllnadsmaterial och som fyllning på några åkervägar. Funkar asfaltskross till sådant eller?
Mvh calle
Det enda jag vet är att det blir väldigt klibbigt och fastnar under skorna, när det är riktigt varmt på sommaren. Misstänker att hästen inte vill ha det under hoven och att du inte vill ha en massa klibbig tjärfärgande asfaltskross i stallet.calle336 skrev:
Då är det nog bättre med markduk och 16-32 kross, eller ännu större fraktioner om det är lerigt
Medlem
· Västerbottens län
· 18 046 inlägg
Blir väldigt stadigt, packar man ordentligt så blir det ett mellanting mellan grus och "riktig" asfalt.
Vad jag kan tänka mig är att hästhovarna river upp krosset och då är det bara som grus.
Protte
Vad jag kan tänka mig är att hästhovarna river upp krosset och då är det bara som grus.
Protte
Kom förresten på att gammalt taktegel är både billigt och väldigt väl utpovat att fylla igen potthål på grusvägar och att använda som utfyllnad överhuvudtaget - väldigt dränerande! Ring en återvinningsstation eller ett lastväxlaråkeri, så kan dom hjälpa dej.
Har svårt att tänka mej annat än att du bara behöver betala för transporten (ge chauffören en 1000:ing/lass) - taktegel får byggena betala deponiavgift för att bli av med.
Har svårt att tänka mej annat än att du bara behöver betala för transporten (ge chauffören en 1000:ing/lass) - taktegel får byggena betala deponiavgift för att bli av med.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 046 inlägg
Taktegel är alldeles utmärkt, betongpannor är ännu bättre.
Protte
Protte
Klicka här för att svara