4 082 läst ·
9 svar
4k läst
9 svar
Asfaltklister som rötskydd för staketstolpar?
hahalj
Husägare
· Västra Götaland
· 1 832 inlägg
hahalj
Husägare
- Västra Götaland
- 1 832 inlägg
Har sett massor med tips om hur man kan rötskydda tryckta stolpar som står i mark, bränna, dränka i olja av olika slag, eller trätjära.
Kan det fungera även med asfaltsklister som innehåller bitumen? Någon som provat? Eller det tränger kanske inte in tillräckligt i träet?
Har en hink över som bara står här, tänkte den kanske kunde bli använd.
Kan det fungera även med asfaltsklister som innehåller bitumen? Någon som provat? Eller det tränger kanske inte in tillräckligt i träet?
Har en hink över som bara står här, tänkte den kanske kunde bli använd.
hahalj
Husägare
· Västra Götaland
· 1 832 inlägg
hahalj
Husägare
- Västra Götaland
- 1 832 inlägg
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 202 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 202 inlägg
Trätjära är diffusionsöppen .
Härdar när solen får göra sitt .
Man brukar bränna trät som sitter i backen , för att förlänga livslängden.
Om det funkar med impregnerat virke , vet ej .
Härdar när solen får göra sitt .
Man brukar bränna trät som sitter i backen , för att förlänga livslängden.
Om det funkar med impregnerat virke , vet ej .
Redigerat:
hahalj
Husägare
· Västra Götaland
· 1 832 inlägg
hahalj
Husägare
- Västra Götaland
- 1 832 inlägg
Varför intr bara göra som alla andra och gjuta en liten plint och använda stolpjärn?
Ska göra det i sommar själv på mitt staket. Den gamla ägaren hade slagit ner stolpar som ruttnat av under jorden. Lustigt nog så är vissa gjutna med plint och de kommer klara sig många år till utan större åtgärd.
Ska göra det i sommar själv på mitt staket. Den gamla ägaren hade slagit ner stolpar som ruttnat av under jorden. Lustigt nog så är vissa gjutna med plint och de kommer klara sig många år till utan större åtgärd.
hahalj
Husägare
· Västra Götaland
· 1 832 inlägg
hahalj
Husägare
- Västra Götaland
- 1 832 inlägg
Klicka här för att svara
