1 574 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Asfaltera om uppfart, eller?
Vi har en liten asfalterad uppfart, ung. 4x4 m, som är ojämn i ett hörn där det bildats en grop (= nu en stor vattensamling).
Är att asfaltera om den bästa lösningen? Jag bad om offerter på detta via Offerta.se, fick in en på 80kkr (asfaltering plus insättning av brunnslock och grävt hål). Det känns rejält dyrt. Och varför en brunn om vi ändå asfalterar om? Hur tänker ni?
Skulle ni göra något helt annat? Kan man lägga någon typ av raster och bygga upp den i hörnet så att det blir plant? Vi parkerar bilen, plus ställer cyklar på uppfarten. Och så går vi in och ut ur garaget (aka förrådet) via uppfarten.
Är att asfaltera om den bästa lösningen? Jag bad om offerter på detta via Offerta.se, fick in en på 80kkr (asfaltering plus insättning av brunnslock och grävt hål). Det känns rejält dyrt. Och varför en brunn om vi ändå asfalterar om? Hur tänker ni?
Skulle ni göra något helt annat? Kan man lägga någon typ av raster och bygga upp den i hörnet så att det blir plant? Vi parkerar bilen, plus ställer cyklar på uppfarten. Och så går vi in och ut ur garaget (aka förrådet) via uppfarten.
Klicka här för att svara