Hallå hallå!
Funderar på att asfaltera min uppfart.
Vad ska man tänka på gällande asfaltering
underarbete?
vilka typer av asfalt finns det?
och ungefärliga priser/m2.

Tacksam för svar.

Http://hem.passagen.se/husbilderna

Du kan prova att söka på asfaltering på www.google.se. Annars finns ett par bra företag peabasfalt, sandahls och zeax. Själv tror jag zeax blir billigast eftersom de är lite mindre.

Vi betalade NCC 170 kr/m² inkl. moms för asfaltering (ny toppbeläggning) av vår garageuppfart nyligen, i samband med beläggningsarbeten på gatan.

Sjukt att det är billigare med klinker än med asfalt :rolleyes:

v-g skrev:
Sjukt att det är billigare med klinker än med asfalt :rolleyes:
Men då har du knappast räknat med jobbet att lägga klinkers.

Jag vet att min arbetskamrat gick ihop med några grannar så de fick sina garageplatser asfalterade samtidigt...
Då blev kvm priset billigare...

Vi har fått ett pris på 150 kr/kvm om underarbetet är klart. Sedan tillkommer en utkörningsavgift på ca 3000 kr som kan delas upp på flera om grannarna även vill asfaltera samtidigt.

Hej! Har fått priset 180kr/kvm exkl. moms, dvs 225kr/kvm inkl. moms, är detta bra eller dåligt? Detta gäller Sollentuna, norra Stockholm.

Men då tillkommer väl transport på det väl?

carlbanan skrev:
Men då tillkommer väl transport på det väl?
Om frågan var riktad till mig så är svaret att inga andra kostnader tillkommer.

det beror på hur många kvm2 du har, är det en mindre yta, helt ok, men är det 200-300m2 så kanske det är lite dyrt.... hur tjockt? 100kg o 40mm?

danneopernila skrev:
det beror på hur många kvm2 du har, är det en mindre yta, helt ok, men är det 200-300m2 så kanske det är lite dyrt.... hur tjockt? 100kg o 40mm?
Ca. 90m² och det skall vara ett bra jobb, dvs minst så tjockt som normen säger.

norm norm? då hoppas jag att du får Minst 100kg /m2, och det är ett helt ok pris. Mycket bra faktiskt, om jag skulle ge ett pris på samma obj med våra förutsättningar skulle det bli dyrare. Detta kanske är en entreprenör som är i området och enkelt kan smita dit

Ja, de rör sig runt hela Stockholm och gör större arbeten åt bl.a. vägverket och tar lite småjobb emellanåt. Dom fick bestämma dag då de var i närheten så förutsättningen var att jag var flexibel.

kan det vara kardewall som asfalterar tro?? låter så bara...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.