Hej! Jag har en fundering som jag hoppas något på forumet kan svara på!
Får det bra att lägga asfaltering enda in mot en betongplatta? Eller bör det vara en liten spalt av något mer rörligt, t.ex. sand?
Får det bra att lägga asfaltering enda in mot en betongplatta? Eller bör det vara en liten spalt av något mer rörligt, t.ex. sand?
Belastningen lär väl inte vara speciellt hög intill huset.
Visst asfalt är inget fast material men det lär inte skada nån husgrund.
Har aldrig hört eller sett det.
Man lägger marksten ända in till husgrunder utan att grunden tar skada.
Visst asfalt är inget fast material men det lär inte skada nån husgrund.
Har aldrig hört eller sett det.
Man lägger marksten ända in till husgrunder utan att grunden tar skada.
Såhär ser det ut idag där det nu är en springa mellan asfaltering och betongplatta har det legat jord som haft en massa ogräs. Grävde bort jorden med tanke på att försöka hålla det borta från grunden och eventuellt fylla upp med reparationsasfwlt istället.wildeside skrev:
Det har jag morderna L-element tål det inte därav min skrivelse innan.wildeside skrev:
Betongen håller för asfalt emot, hur mycket har du mellan panelen och befintlig asfalt tänker du lägga ett nytt lager ovanpå så ser det tight ut?Christoffer.Persson11 skrev:
Tänkte eventuellt om det går att lägga på reparations asfalt i springan mot grunden som är lite högre än asfalten bredvid så det blir en liten lutning från grunden.R Rejäl skrev:
Rejäl mfl är redan övertygad om sin sak så då får dom hållas, orkar inte argumentera om saken.Christoffer.Persson11 skrev:
Ha en fin kväll!