Hej.
Vi har en väg upp till vårt hus som är ca:75 meter lång (188kvm sammanlagt). Vi har fått en offert från en asfaltsläggarfirma på 58500:-. Det är inklusive allt underarbete... Det i sig verkar ju ganska rimligt tycker vi, helt ok pris? Håller ni med?
Sen har vi en garageuppfart som är ungefär lika stor också...!!!!!!!!! Där undrar vi vad som blir "billigast" att lägga. Eftersom vägen är en uppförsbacke ganska kraftig så kanske man inte lägger marksten i den iaf om nu det skulle vara billigare..?!?!?!?!?! Men kanske är marksten billigare på garageuppfarten???!! Tacksamma för svar för vi är i behov av hjälp och råd...
MVH Johan och Linda
 
Om du ber asfaltläggarna att sluta jobba precis innan de ska asfaltera så har du en helt ok grusyta som förvisso ligger 4 cm lägre än planerat. Lite pengar har du också sparat. Billigare än så blir det inte. Tror ändå att ni fått ett ok pris. Asfalt är ett av de billigare alternativen.
2x188 m2 gatsten känns som uteslutet pga priset, annars slår granit, gnejs och all annan natursten allt. (Dock tveksam till sandsten...;) ) Singel är vackare än både asfalt och betongmarksten som för övrigt i sin trumlade form börjar bli riktigt uttjatat. För att få en stabil singelyta så använd "gräs/singel-armeringsplattor", i slutändan blir det ungefär samma prislapp som om man skulle ha betongmarksten, fast BETYDLIGT vackrare.

Pelleplattan från VegTech http://www.vegtech.net/mark_pelleplatta.htm
Ecoblock från Byggros http://se.byggros.com/Grasarmering

mvh
Johan
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.