Hej,
det är så att i vår BRF finns det blottad asbest kring avloppsrör som sitter i källargångarnas tak och i lägenhetsförråden.
Bör inte detta saneras/åtgärdas snarast? Detta med tanke på att rören sitter så pass lågt att man beroende på längd, kan skrapa i med håret i isoleringen.
Vad finns det för riktlinjer och vad är egentligen föreningens skyldigheter?
Tacksam för svar!