Hej,

det är så att i vår BRF finns det blottad asbest kring avloppsrör som sitter i källargångarnas tak och i lägenhetsförråden.

Bör inte detta saneras/åtgärdas snarast? Detta med tanke på att rören sitter så pass lågt att man beroende på längd, kan skrapa i med håret i isoleringen.

Vad finns det för riktlinjer och vad är egentligen föreningens skyldigheter?

Tacksam för svar!
 
Hur vet du att det är asbest ?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.