Hej!
Installerade ny värmepump och hantverkarna drog rör delvis genom en existerande ventilationstrumma. Nu undrar jag om det inte är så att ventilationstrumman är av eternit. Jag pratade med en av hantverkarna som påstod att det var det nog inte, man jag är inte så säker. Huset är byggt 58.
Installerade ny värmepump och hantverkarna drog rör delvis genom en existerande ventilationstrumma. Nu undrar jag om det inte är så att ventilationstrumman är av eternit. Jag pratade med en av hantverkarna som påstod att det var det nog inte, man jag är inte så säker. Huset är byggt 58.
Moderator
· Stockholm
· 57 759 inlägg
Tycker inte det ser ut som eternit. Hönsnätet och det som är utanför det är helt klart inte eternit. Det är puts. Men det som är innanför nätet är ju något annat. Men det liknar inte eternit. Fast jag är osäker.
Tack för svar. Det är den inre delen jag är oroad över, det yttre är sannolikt puts eller liknande som du säger.
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 496 inlägg
Skulle också sätta en hundring på att det är eternit.
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 496 inlägg
Hoppas inte kanalen används längre.
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 629 inlägg
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 496 inlägg
Menade mer att luften nu kommer ut på helt fel ställe.
Tack för alla svar. Blir till att ta ett nytt snack med hantverkarna då. Antar att det är jag som blir ansvarig för att betala för kalaset?
Det stämmer. Röret ansluter till skorsten. Tänkte försöka spackla eller på annat sätt få igen hålet så gott det går då det inte direkt är supersnyggt som det är nu. Det ser också till att luften går ut som den ska tänker jag.SågspånPappspikEternit skrev:
Moderator
· Stockholm
· 57 759 inlägg
Efter att ha sett bilden från insidan av kanalen så säger jag också eternit.
Klicka här för att svara