Hej
Jag tog tag i att slänga ut den gamla heltäckningsmattan i vårt sommarhus. Merparten av den ”Foam” som sitter på undersidan av mattan hade lossnat helt och istället bildat ngt gulaktigt fint damm. Kan det finnas risk att detta damm/klister innehåller asbest? Se mer på bilderna
Tacksam för svar!
Jag tog tag i att slänga ut den gamla heltäckningsmattan i vårt sommarhus. Merparten av den ”Foam” som sitter på undersidan av mattan hade lossnat helt och istället bildat ngt gulaktigt fint damm. Kan det finnas risk att detta damm/klister innehåller asbest? Se mer på bilderna
Tacksam för svar!
Ett tillägg; dammet syns inte på bilderna eftersom jag dammsugit upp det. Dock där det är väldigt lite ”foam” kvar låg ett lager med gult damm
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 623 inlägg
När är mattan inlagd? Asbetst är "trådigt". Så det verkar vara ok, vad jag kan se. Är man det minsta osäker och vill slippa oro så ta prov på alla lager, enl. det sätt man får anvisat. Det finns expressprov som tar en dag. Prata med ett analysföretag.Andreas Gotthardsson skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 12 021 inlägg
Det där är rester av skumgummit som brutits ned. Inget asbest i det.............
Klicka här för att svara