Hej!

Befinner mig på ett AirBnB-ställe i Israel just nu och har tyvärr lagt märke till att en av dörrarna i lägenheten är lite trasig och det sticker ut en del material som gör mig lite orolig. I vissa länder har man ju använt asbest i branddörrar och då kanske någon av er vet om framför allt det vita nedan kan likna asbest?

Såhär ska asbest i asbest dörrar se ut: https://www.airsafe.net.au/news/asbestos-fire-doors-dont-put-yourself-risk

Exposed-asbestos-door-core.png

Tack!

Karl

Bilder från stället i fråga:

• Trasig kant på en brun dörr med misstänkt asbestmaterial som sticker ut, i en lägenhetsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad kant på en brun dörr med misstänkt asbestmaterial som sticker ut mot en beige vägg.
    Skapa konto
  • Närbild på träffad dörrkant med möjlig asbestexponering i ett AirBnB i Israel.
    Skapa konto
  • Närbild på en skadad kant av en dörr med material som sticker ut, vilket väcker oro för asbestinnehåll.
    Skapa konto
  • Skadad dörrkant med exponerat material som kan likna asbest, på AirBnB i Israel.
    Skapa konto
Är för dåligt insatt i att svara på om det är asbest. Men om du inte ska börja riva i dörren och fortsätta bo där i några år så är det nästintill helt ofarligt - asbest eller inte.

Ta en drink och fjöl av! Eller, skrapa loss och skicka lite material till ”ska-jag-dö-i-förtid-laboratoriet” i Örkelljunga när ni kommer hem till såsse-Svärje!

• Gilla
He3 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.