electroluxaren skrev:
Kul att du kan läsa men tråkigt att du inte förstår vad du läser. Jag skrev att om TS är rädd för cancer är det lämpligt med PSA-test. Du skrev att rökning påverkar cancer, vi vet ju inte om TS röker eller har radon i huset, så om du nämner det ens och inte det andra måste du glömt eller så har du inte en aning och bara skriver en massa trollskit
Du försöker alltså lugna en person som är orolig för en cancerform genom att hota med en annan cancerform? Bra där! Nu glömmer han nog allt om asbest!

• Gilla
  • Haha
klaskarlsson och 3 till
  • Laddar…
D Dublin skrev:
Jo, det är klart att jag fatta att det var sån tejp, men när vi pratar om asbestplattor, etc så blev det ju en rolig syftningsproblematik att skriva så istället för att skriva "tejp märkt Asbestavfall".
Ah, så långt tänkte inte jag. Det var ju lite kul faktiskt! Men ja, riktig ”asbesttejp” är nog svår att hitta nuförtiden.. :)

• Gilla
Dublin
  • Laddar…
P Pippi Viktualia skrev:
Det är asbetsdammet som är farligt om du utsätts för det ofta. Man får som anställd inte sanera asbets om man inte gått en särskild utbildning. Förr gjordes bromsbelägg till bil av asbets. [länk]
De sista bromsbeläggen med asbest tillverkades i början av nittiotalet, dessa bromsbelägg gick till lastbilar, där jag jobbade då förbrukade vi mellan 700-800ton asbest per år i slutet på åttiotalet, detta gick främst till Volvo och Scanias lastbilar

useless useless skrev:
Med tanke på att luften i städerna innehåller ca 1000 fibrer per kubikmeter luft så borde alla dö av lungcancer då med tanke på hur många kubikmeter man drar igenom lungorna varje dag.[/QUO

• Gilla
Pippi Viktualia
  • Laddar…
A
Anna_H Anna_H skrev:
Du försöker alltså lugna en person som är orolig för en cancerform genom att hota med en annan cancerform? Bra där! Nu glömmer han nog allt om asbest!
Nä lugna någon är ju bedrägeri, man upplyser.

• Haha
sonabr4000 och 1 till
  • Laddar…
A
M mickemekare skrev:
De sista bromsbeläggen med asbest tillverkades i början av nittiotalet, dessa bromsbelägg gick till lastbilar, där jag jobbade då förbrukade vi mellan 700-800ton asbest per år i slutet på åttiotalet, detta gick främst till Volvo och Scanias lastbilar
Inget till den rälbundna verksamheten?

electroluxaren skrev:
Inget till den rälbundna verksamheten?
Inte från där jag jobbade men tunnelbanan bromsade också på asbestbelägg, allt som slets loss från bromsarna hamnade i huvudsak på terminalerna

F
electroluxaren skrev:
Nä lugna någon är ju bedrägeri, man upplyser.
Du "upplyser" ingenting utan försöker bara göra dig lustig på andras bekostnad. Ynkligt.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
S
electroluxaren skrev:
Kul att du kan läsa men tråkigt att du inte förstår vad du läser. Jag skrev att om TS är rädd för cancer är det lämpligt med PSA-test. Du skrev att rökning påverkar cancer, vi vet ju inte om TS röker eller har radon i huset, så om du nämner det ens och inte det andra måste du glömt eller så har du inte en aning och bara skriver en massa trollskit
Läs TS inlägg #1 så får du veta vad tråden handlade om. Dvs vad TS var orolig för. Försök dessutom att använda ett vårdat språk.

A
F frasen_36 skrev:
Du "upplyser" ingenting utan försöker bara göra dig lustig på andras bekostnad. Ynkligt.
Kul att du känner igen dig

• Haha
Tullen127 och 1 till
  • Laddar…
A
S sonabr4000 skrev:
Läs TS inlägg #1 så får du veta vad tråden handlade om. Dvs vad TS var orolig för. Försök dessutom att använda ett vårdat språk.
Ja just det man måste vara övertydlig mot lågpresterande. TS är orolig för att få cancer, inte minst av polacker som river asbest i sin omedelbara närhet. Förutom ditt inlägg så har det ju förhållandevis tydligt framgått att riskerna öht i denna typ av situation som TS befann sig i är försumbara jämfört med vardagen vedermödor

• Gilla
  • Haha
Tullen127 och 3 till
  • Laddar…
S
electroluxaren skrev:
Ja just det man måste vara övertydlig mot lågpresterande. TS är orolig för att få cancer, inte minst av polacker som river asbest i sin omedelbara närhet. Förutom ditt inlägg så har det ju förhållandevis tydligt framgått att riskerna öht i denna typ av situation som TS befann sig i är försumbara jämfört med vardagen vedermödor
Det ENDA som framgått är TS frågat om EN (1) specifik sak, men du trollar och raljerar om en massa annat och försöker göra dig lustig på hans och andras bekostnad. Du är inte värd att bemötas ytterligare. Troll ska inte matas. Ynkligt. Ignore.

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
A
S sonabr4000 skrev:
Det ENDA som framgått är TS frågat om EN (1) specifik sak, men du trollar och raljerar om en massa annat och försöker göra dig lustig på hans och andras bekostnad. Du är inte värd att bemötas ytterligare. Troll ska inte matas. Ynkligt. Ignore.
Sök för det! Detta forum kan inte hjälpa dig!

• Haha
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
S
electroluxaren skrev:
Sök för det! Detta forum kan inte hjälpa dig!
Jo men inte du..:crysmile::crysmile::crysmile:

A
S sonabr4000 skrev:
Jo men inte du..:crysmile::crysmile::crysmile:
Nej för f_n
Men jag har ju heller aldrig utgett mig för att vara en psykiatriker

• Haha
  • Gilla
Byggaren Bengt och 2 till
  • Laddar…
T
Anna_H Anna_H skrev:
Instämmer helt. Tråkigt att det i ett så här bra forum alltid finns "vissa" som inte läser vad frågan gäller utan svävar ut i andra, egna slutsatser som inte har med den aktuella frågan (dvs trådens ämne) att göra.

• Gilla
  • Haha
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.