Hejsan, har ni en någon annan om det kan finnas asbest i rören som syns på bilden?
Tack!
Mvh
Catalin
Tack!
Mvh
Catalin
Typisk rörisolering från tiden då asbest användes, men det är inte asbest på bilderna.
Däremot är det sannolikt asbest innanför ”skalet” i rörböjarna.
Isoleringen ser ut som något blek glasull. Glasullen är gulare idag och mineralullen gråare.
Asbestfibrer är mer som bomull och finns i olika färger.
Däremot är det sannolikt asbest innanför ”skalet” i rörböjarna.
Isoleringen ser ut som något blek glasull. Glasullen är gulare idag och mineralullen gråare.
Asbestfibrer är mer som bomull och finns i olika färger.
blackarrow skrev:
blackarrow skrev:
Typisk rörisolering från tiden då asbest användes, men det är inte asbest på bilderna.
Däremot är det sannolikt asbest innanför ”skalet” i rörböjarna.
Isoleringen ser ut som något blek glasull. Glasullen är gulare idag och mineralullen gråare.
Asbestfibrer är mer som bomull och finns i olika färger.[/
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
Såklart jag tänker mig skicka iväg några prover till laboratorium för analys. men som jag tolkar i den här bild, det ser ut som någon har redan ”tagit prov” och vad kan se, det ser ut som gips och inte som en klassisk gurmassa som jag har sett innan på nätet.Centano skrev:
Jag kommer inte röra något innan jag vet exakt.
Man vad tror ni om den här bild?
Jag har tagit en bild på en rörböja som kan man se på innehållet, för mig det ser ut som gips och inte som gurmassa. Men jag kommer inte pilla på innan jag vet exakt.blackarrow skrev:
Typisk rörisolering från tiden då asbest användes, men det är inte asbest på bilderna.
Däremot är det sannolikt asbest innanför ”skalet” i rörböjarna.
Isoleringen ser ut som något blek glasull. Glasullen är gulare idag och mineralullen gråare.
Asbestfibrer är mer som bomull och finns i olika färger.
Klicka här för att svara








