hej

fråga 1= Om en fastighet har givits till 4 arvingar och 1 vill sälja vad händer då?????? De övriga är emot försäljning.

2=Om en arvtagare sedan tidigare fått ut sin arvdel (inte skriftligt) hur skall detta skrivas ner vid senare tillfälle.
 
En delägare kan alltid begära att fastigheten skall försäljas, om man inte kommer övverens om försäljningen så kan en delägare via tingsrätten (tror att det är tingsrätten man går till) begära att fastigheten skall säljas på auktion.

På fråga 2 är jag inte riktigt med på hur du menar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.