H hempularen #16 Moderator · Stockholm · 57 829 inlägg 5 okt 2009 15:14 hempularen Moderator Stockholm 57 829 inlägg 5 okt 2009 15:14 #16 Jo precis. Men det Swetrot menar, som svar på frågan högre upp. Är att det går inte låta dödsboet sälja villan för ett kraftigt underpris till sig själv eller släkting etc. I syfte att snuva långivarna på pengar.
Jo precis. Men det Swetrot menar, som svar på frågan högre upp. Är att det går inte låta dödsboet sälja villan för ett kraftigt underpris till sig själv eller släkting etc. I syfte att snuva långivarna på pengar.
Kjellstrand #17 Husägare · Eldsberga · 112 inlägg 11 dec 2009 15:45 Kjellstrand Husägare Eldsberga 112 inlägg 11 dec 2009 15:45 #17 Man ärver inga skulder, men ska man ha vinsterna måste man betala skulderna förstås - mer logiskt kan det inte bli Jag ärvde ett hus, ville jag ha huset ja då var jag tvungen att betala skulderna.
Man ärver inga skulder, men ska man ha vinsterna måste man betala skulderna förstås - mer logiskt kan det inte bli Jag ärvde ett hus, ville jag ha huset ja då var jag tvungen att betala skulderna.