V VCM #1 Medlem · 29 inlägg 23 maj 2020 17:02 VCM Medlem 29 inlägg 23 maj 2020 17:02 #1 Hej, Vi har ett träd som växt säkert 1-1,5m de senaste åren. Men vad är det för träd? Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej, Vi har ett träd som växt säkert 1-1,5m de senaste åren. Men vad är det för träd? Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder
A Abies koreana #2 Medlem · 3 616 inlägg 23 maj 2020 17:11 Abies koreana Medlem 3 616 inlägg 23 maj 2020 17:11 #2 Någon typ av Salix skulle jag gissa på.
Claes Sörmland #3 Medlem · 33 319 inlägg 23 maj 2020 17:29 Claes Sörmland Medlem 33 319 inlägg 23 maj 2020 17:29 #3 Håller med. Ser ut som sälg.
V VCM #4 Medlem · 29 inlägg 23 maj 2020 20:06 VCM Medlem 29 inlägg 23 maj 2020 20:06 #4 Låter rimligt. Tack för detta! Frågan är om ett gäng andra träd också är sälg/vide-besläktade? I förgrunden ett yngre träd, i bakgrunden ett äldre träd bevuxet med någon klängväxt. Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder
Låter rimligt. Tack för detta! Frågan är om ett gäng andra träd också är sälg/vide-besläktade? I förgrunden ett yngre träd, i bakgrunden ett äldre träd bevuxet med någon klängväxt. Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder
Claes Sörmland #5 Medlem · 33 319 inlägg 23 maj 2020 20:09 Claes Sörmland Medlem 33 319 inlägg 23 maj 2020 20:09 #5 I förgrunden är det nog en ask som har sått sig. Trädet i bakgrunden ser jag inte bladen på.
V VCM #6 Medlem · 29 inlägg 23 maj 2020 20:22 VCM Medlem 29 inlägg 23 maj 2020 20:22 #6 Jag tycker också att bladen ser ut som ask men inte stammen. Men unga träd har ju finare stam än de äldre askar jag är van vid. Det större trädet är samma art. Och runt omkring finns 5-6 yngre träd.
Jag tycker också att bladen ser ut som ask men inte stammen. Men unga träd har ju finare stam än de äldre askar jag är van vid. Det större trädet är samma art. Och runt omkring finns 5-6 yngre träd.
D Daniel 109 #7 Medlem · E · 39 681 inlägg 23 maj 2020 20:32 Daniel 109 Medlem E 39 681 inlägg 23 maj 2020 20:32 #7 Det närmast kameran är ask. Det andra är svårbedömt på bilden, men kan mycket väl vara ask.
V VCM #8 Medlem · 29 inlägg 23 maj 2020 20:45 VCM Medlem 29 inlägg 23 maj 2020 20:45 #8 Vad bra, då vet jag det! Här kommer sista trädfrågan för ikväll då: Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad bra, då vet jag det! Här kommer sista trädfrågan för ikväll då: Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder
P Plars #9 Medlem · Stockholms län · 79 inlägg 23 maj 2020 20:52 Plars Medlem Stockholms län 79 inlägg 23 maj 2020 20:52 #9 Oxel skulle jag gissa på. Får röda bär.
D Daniel 109 #10 Medlem · E · 39 681 inlägg 23 maj 2020 21:06 Daniel 109 Medlem E 39 681 inlägg 23 maj 2020 21:06 #10 Japp, oxel. Närbesläktad med rönn.
V VCM #11 Medlem · 29 inlägg 11 jun 2020 18:50 VCM Medlem 29 inlägg 11 jun 2020 18:50 #11 Nytt okänd träd med vackra blommor! Vad kan detta vara? Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder
A Abies koreana #12 Medlem · 3 616 inlägg 11 jun 2020 18:54 Abies koreana Medlem 3 616 inlägg 11 jun 2020 18:54 #12 Gullregn